Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1812 ۱۳۹۴/۱۲/۲۳   

طرح تحول نظام سلامت هدیه دولت به مردم

طرح تحول نظام سلامت از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1393با هدف کاهش هزینه های درمان بیماران و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه برای نخستین بار در سطح ملی کلید خورد.

به گزارش نای قلم، این اقدام مردمی و اجرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت تدبیر و امید گامی اساسی در رفع مشکل درمان بیماران است که با اجرای آن، صنعت بیمه هم ارزش واقعی خود را پیدا کرد.

این طرح بارقه امید را در دل بیمارانی که حتی برای پرداخت هزینه ابتدایی درمان خود با مشکل روبه رو بودند، روشن ساخت.

طرح یاد شده مهمترین و موثرترین اقدام دولت یازدهم در عرصه بهداشت و درمان در سطح ملی و در منطقه خاورمیانه است.

بسیاری از بیماران باور نداشتند، می توانند روزی در بیمارستان های دولتی بستری شوند و حداقل مبلغ درمان خود را پرداخت کنند موضوعی که بیشتر به رویا شبیه بود تا واقعیت اما به واقعیت پیوست.

رایگان شدن عمل زایمان طبیعی و پرداخت 10 درصد هزینه های بیماران شهری و پنج درصد بیماران روستایی پس از بستری در مراکز درمانی دولتی، اقدامی خدا پسندانه بود که دولت آن را پیاده کرد.

رضایت عمومی از طرح، پس از اجرای آن آشکار شد و بیماران ترخیصی از نحوه درمان و میزان پرداختی های خودر در بیمارستان ها راضی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می گوید: یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید، طرح تحول نظام سلامت بوده که برای خدمت به این مردم رقم خورد.

جواد آقازاده با اشاره به اينكه با اجراي طرح تحول سلامت در دولت تدبير و اميد هزينه هاي درمان كاهش چشمگيري يافته و در برخي موارد رايگان شده است خاطرنشان كرد: ابراز رضايت مردم نشان مي دهد كه دولت در اجراي طرح تحول سلامت موفق عمل كرده است.

وی اظهار می دارد: 800 میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان های مختلف استان هزینه شده است.

آقازاده تصریح می کند: این میزان اعتبار در راستای اجرای مطلوب طرح تحول نظام سلامت در استان برای هتلینگ و بهسازی بیمارستان ها و مراکز دولتی هزینه شده است.

وی اضافه می کند: طبق شاخص های وزارت بهداشت و درمان، این استان در زمینه اجرای موفق طرح تحول سلامت و هزینه های انجام شده جزو استان های برتر در این زمینه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه می دهد: مراکز اورژانس در بیمارستان های استان نیازمند بازسازی و توسعه بوده و قرار است 55 دستگاه آمبولانس جدید نیز تحویل مراکز بیمارستانی شود.

وی خاطرنشان می کند: امسال 88 پزشک متخصص در مراکز بیمارستانی استان جذب شدند که با توجه میزان جمعیت و نیاز شهرستان های مختلف، در بین مراکز بیمارستانی استان به کارگیری شدند.

آقازاده می گوید: علوم پزشکی ضمن حمایت از سرمایه گذاران بخش بهداشت و درمان، همکاری های لازم با کسانی را که بخواهند در زمینه گردشگری درمانی سرمایه گذاری کنند، انجام خواهد داد.

وی با اشاره به تشکیل واحد املاک در علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز می گوید: این دانشگاه درصدد است تا با همکاری خیرین سلامت در شهرستان های مختلف استان، برای اماکن بهداشتی و درمانی سند مالکیت تهیه کند.

طرح تحول نظام سلامت مهمترین برنامه اجتماعی دولت یازدهم است که شامل ترویج فرهنگ زایمان طبیعی، کاهش هزینه پرداخت خدمات بستری از سوی مردم، تامین تجهیزات پزشکی توسط بیمارستان ها، حمایت از بیماران سخت درمان، بهبود خدمات رفاهی به همراهان بیماران و تقویت خدمات سرپایی درمانی است.

طرح مورد اشاره در تمام مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی استان در دست اجراست که توانسته است پاسخگوی هزینه های درمانی اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه باشد.

امید است که این طرح بتواند با رفع نقاط ضعف احتمالی خود، خدمات بهتر و ارزان تری را به این گروه از بیماران ارائه کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا