اخبار
کد خبر : 1803 ۱۳۹۴/۱۲/۲۳   

فرش هزار رنگ لاله‌ها و بنفشه‌ها زیر پای بهار

مدير عامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري اروميه اعلام كرد: 3 میلیون از انواع نشاء گل‌های فصلی برای استقبال از بهار 95 در شهر ارومیه کاشته شد.

علي شايگان، در گفت و گويي با بيان اينكه بيش از سه ميليون از انواع نشاء گل‌های فصلي براي استقبال از بهار 95 در سطح شهر كاشته شده است، ابراز كرد: اين گل‌ها شامل بنفشه، مينا چمني، شب بو، هميشه بهار، قرنفل، كلم زينتي است.

وی با اعلام اینکه در آستانه بهار، طرح تعالی توسط سازمان پارک‌ها و فضاي سبز در شهر اروميه اجرا می‌شود، گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز ارومیه با بهره گیری از گونه‌ها و رنگ‌های متنوع لاله، بنفشه، پامچال، شب بو، میناچمنی و ترکیب بدیع آن با دکو مالچ شنی و چوبی در قالب طرح‌هایی زیبا و عمیق (در بعد معنا)، تلاشی مستمر و پویا را در جهت جلوه گر ساختن زیبایی‌های بی بدیل و بالقوه ارومیه پیگیر است.

شایان افزود: طی برنامه ریزی پاییز و زمستان این سازمان برای کاشت بهار و اجرای مرحله به مرحله آن، بهار 95 فصلِ رويش برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه های بهاره سازمان خواهد بود.

شايگان با اشاره به اجراي طرح تعالي در سطح شهر اروميه، گفت: اين طرح با کاشت با طرح ویژه در جزایر، دلتاها، رفیوژها و جزایر سبز میادین شهری (رفیوژ شهید بهشتی، فضای سبز پل قویون، امامت، امام علی، خیرین، خیام، ولایت فقیه، انقلاب، آزادی، ابوذر، پل قویون) نیز جلوه گر فضاهای سبز شهری ارومیه است.

وي بیان کرد: در طرح تعالی، انسجام رنگین منحنی‌های جهت یافته به سمت اوج، تداعیِ اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز اقوام ترک و کرد و آشور و ارمنی و کلیمی ساکنِ ارومیه در جوار هم و نیل به سوی آن بالای بی همتاست.

مدير عامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري اروميه با اشاره به اجراي طرح ويژه در بوستان‌های شهر به ويژه در پارك ساعت در آستانه بهار، بيان كرد: بانوی بهار در بوستان ساعت به شکلی نمادین، کالبدی زیبا، وزین و ظریف برای ترکیب لاله های رنگارنگ بهاره فراهم می­کند.

شایگان با بیان این که رویکردهای توسعه فضای سبز، تنها با توجه ویژه به آمار نهال‌کاری‌ها میسر نخواهد بود، ابراز کرد: از این رو شهرداری ارومیه با در نظر داشتن استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار و مدیریت منابع آبی، چشم انداز کیفی این بحث را مد نظر قرار داده است.

وی ادامه داد: با غرس 50 هزار اصله نهال در مناطق 5 گانه در سال 95 به نقطه عطف مهمی در توسعه فضای سبز پایدار در شهر ارومیه تبدیل خواهد شد.

شایگان اضافه کرد: در کنار درختکاری های بهاره، کاشت 50 هزار بوته انواع درختچه های بهاره، نقش موثری در تلفیق طبیعی و محیطی برنامه های درختکاری خواهد داشت.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا