اخبار
کد خبر : 1800 ۱۳۹۴/۱۲/۲۳   

فرصت دو هفته ای سازمان محیط زیست درخصوص انتقال آب زاب به ارومیه

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه انتقال آب رود زاب به دریاچه ارومیه در انتظار نظر نهایی سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: قرار نیست با انتقال آب رود زاب، از آن در توسعه کشاورزی استفاده کنیم.
به گزارش نای قلم به نقل از پانا، عابد فتاحی با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه طی سه سال اخیر وضعیت ثابتی را تجربه کرده است، اظهار داشت: برای احیای دریاچه ارومیه برنامه های مدونی وجود دارد و ستاد احیای دریاچه نیز که از سوی دولت فعال است، گزارش آخرین اقدامات ستاد را ارائه می دهد. همچنین امسال برای حل مشکل دریاچه ارومیه هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که دولت یازدهم به طور جدی این مساله را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی با اشاره به طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اینکه انتقال آب به دریاچه ارومیه از آب های مرزی کشور انجام می شود نمی توان به طور دقیق در این باره صحبت کرد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: ما از کشاورزان محدوده دریاچه ارومیه انتظار داریم که در زمان آبیاری زمین های کشاورزی رعایت حال دریاچه ارومیه را داشته باشند و مسئولان استانی نیز مدیریت آب را به طور کامل انجام دهند تا برنامه های ستاد احیای دریاچه به خوبی پیش رود.
فتاحی با بیان اینکه بهبود کامل و احیا دریاچه ارومیه نیازمند برنامه ‌ریزی ‌های بلند مدت و مستمر است به موضوع انتقال آب رود زاب اشاره کرد و گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم مشاور این پروژه گزارش ارزیابی خود را به دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرده و قرار است این سازمان تا پایان سال نظر نهایی خود را برای انتقال آب رود زاب اعلام کند و در حال حاضر منتظر نظر این سازمان هستیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قرار نیست با انتقال آب رود زاب، از این موضوع در توسعه کشاورزی استفاده کنیم چرا که این طرح برای نجات دریاچه ارومیه مورد بهره ‌برداری قرار می ‌گیرد.
وی با اشاره به هفته درختکاری نیز گفت: با توجه به اینکه دو استان آذربایجان شرقی و غربی در معرض تهدیدات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه هستند لذا توسعه فضای سبز و درختکاری یکی از الزامات و اولویت‌ هایی است که باید در دستور کار دو استان آذربایجان غربی و شرقی قرار گیرد.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا