اخبار
کد خبر : 18 ۱۳۹۴/۰۳/۲۳   

قوانین دست و پا گیر در مناطق آزاد کاهش یابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین دست و پا گیر در مناطق آزاد باید کاهش یابد.

محمد علیپور در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: در راستای تامین زیرساخت های منطقه آزاد ماکو برای امسال بیش از100 میلیارد تومان پروژه عمرانی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به همت استاندار آذربایجان غربی و مدیران عامل منطقه، پیشرفت خوبی را در منطقه ماکو شاهد هستیم و علی‌رغم کمبودهای فراوان، رشد خوبی کسب شده است.

به گفته علیپور اکنون حدود 2 سال از شروع به کار منطقه آزاد ماکو می گذرد و این منطقه در شرایطی کار خود را آغاز کرد که هیچگونه زیرساختی از قبیل فرودگاه، راه ترانزیتی و جاده های مناسب را در اختیار نداشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: اکنون زمینه سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو فراهم شده است و با توجه به اقدامات صورت گرفته، آینده خوبی را برای این منطقه پیش بینی می کنیم.

وی سپس به مشکلات منطقه آزاد ماکو نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قوانین دست و پا گیر در مناطق آزاد باید کاهش یابد اما بازهم با وجود مشکلات، اقدامات خوبی صورت گرفته و اکنون درحال ساخت فرودگاه هستیم.

یکی از مشکلات منطقه ماکو را کمبود شغل عنوان کرد و گفت: اکنون حدود 10 هزار جوان بیکار تحصیل کرده در منطقه وجود دارند که با فرصت های موجود در منطقه آزاد، این مشکل تا حدی رفع خواهد شد.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در مورد منطقه آزاد ماکو این است که ماکو در بین هفت منطقه آزاد موجود از موقعیت استراتژیک برخوردار بوده و به طور حتم این منطقه طی 5 سال آینده به عنوان یک الگو و نمونه برای یک منطقه آزاد موفق مورد توجه قرار می گیرد.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا