اخبار
کد خبر : 1799 ۱۳۹۴/۱۲/۲۳   

ثبت 31 اثر فرهنگی- تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ثبت 30 اثر تاریخی- فرهنگی استان از سال 93 تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفت و گویی اظهار کرد: در پی وقفه ای که برای شناسائی و ثبت آثار تاریخی استان پیش آمده بود با تلاش و پیگیری های مجموعه اداره کل استان، در سال گذشته  پرونده 9 اثر تاریخی و یک اثر طبیعی استان تکمیل و به شورای ثبت سازمان مرکزی ارسال شد که در نهایت با کسب شماره ثبت، این امر مهم جانی دوباره گرفت.

وی افزود: در سال 94 نیز این روند ادامه پیدا کرد به طوری که 15 اثر تاریخی غیرمنقول ازجمله میدان انقلاب (ایالت) ارومیه، پل قطورخوی، سرای کیشمش چی لر، کلیسا وقبرستان یوحنای رسول حیدرلوی سیر و پردیس دانشگاه ارومیه و دو اثرطبیعی کوه زندان برنجه و چمن متحرک (چملی گول ) تکاب و نیز چهار اثر در حوزه میراث ناملموس موفق به دریافت شماره ثبت شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شناسائی و ثبت مواریث فرهنگی- تاریخی استان را یکی از اولویت های مهم این اداره کل در راستای صیانت از آن دانست و گفت: هم اکنون نیز پرونده 12 اثر فرهنگی- تاریخی دیگر استان در دست پیگیری است که امیدواریم در سال آتی در فهرست ملی به ثبت برسند.

استان آذربایجان غربی هم اکنون  با دارا بودن تعداد یک هزار و 517 اثر تاریخی- فرهنگی و طبیعی ثبت شده در فهرست ملی رتبه هفتم را در سطح کشور دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا