اخبار
کد خبر : 1789 ۱۳۹۴/۱۲/۰۶   

فردا همه راي دهيم

استان از هر حیث آمادگی کامل برای حضور حداکثری مردم در روز انتخابات را دارد

فردا روز حماسه ديگري است، روزي كه برگ ديگري از سرنوشت مان ورق خواهد خورد و گام ديگري براي اعتلاي این مرز و بوم برداشته مي‌شود بنابراين بايد بيش از هميشه در انتخاب آناني كه قرار است به خانه ملت روند، دقت شود. بخشي از سرنوشت ۴ ساله كشور در اين سال‌ها به آنچه بستگي دارد كه روز جمعه بر روي برگه‌هاي راي نگاشته مي‌شود. پس بايد نهايت دقت و اهتمام را در انتخاب كانديداها داشت. تا پيش از برگزاري انتخابات، گلایه‌های سياسي ميان گروه‌ها و حاميانشان امري عادي است كه نه‌تنها موضوعي نكوهيده تصور نمي‌شود بلكه شايد براي پرشور برگزار شدن انتخابات و ايجاد انگيزه و شور مفيد هم است اما آنگاه كه قرار است اسامي بر روي برگه‌هاي راي نقش ببندد ديگر تنها يك موضوع بايد مورد توجه قرار گيرد و آن هم منافع ملي است. در اين هنگامه بايد تمام بغض‌ها و كينه‌ها به فراموشي سپرده شود و آنچه در پيش رو باقي بماند بايد آينده روشن باشد. نبايد با برخي رفتارهاي سياسي و جناحي اتفاقي كه مي‌تواند حماسه‌ای شيرين در ادامه حماسه ۲۴ خرداد باشد به يك اتفاق تلخ تبديل و در فضای جامعه گسترده شود.

بي‌شك كمتر كسي است كه به پيشرفت و رفع مشكلات چشم نداشته باشد و نخواهد افرادي به خانه ملت راه پيدا كنند كه بتوانند ايده‌آل آنها را محقق كنند. بنابراين براي نيل به اين خواسته بايد توجه داشت اگر افراد جنجال‌ساز به مجلس ورود پيدا كنند؛ حتما خواست ملت محقق نخواهد شد، لذا بايد دقت داشت به افرادي با اين ويژگي راي داده نشود در عوض بايد راي به آنهايي داد كه علاوه بر نداشتن روحيه جنجال‌آفريني در آن جهت حركت كنند كه جمله «مجلس در راس امور است» محقق شود.

بايد به نماينده‌اي راي داد كه به دور از بي‌اخلاقي‌ها باشد و براي آنچه حق است ايستادگي كرده و حتي از آن بگذرد. كانديدايي بايد مورد توجه راي‌دهندگان باشد كه اخلاق اسلامي را سرلوحه داشته باشد و حتي در برابر مخالفانش از منطق و ادب خارج نشود؛ چرا كه يك نماينده بخشي از سليقه يك جامعه است و بايد ادبيات و اخلاق نيكوي اسلامي داشته باشد. نبايد به آنهايي راي داد كه روحيه تخريب و توهين و مخالفت غيرمنطقي با دولت دارند. اگر اين شرايط حاكم و انتخاب‌ها بر اساس نگاه به دوردست‌هاي اميدبخش باشد، از اكنون بايد نويد حماسه‌اي بسیار باشكوه در ۷ اسفندماه را داد.

مردم بايد راي خود را به آنهايي دهند كه حداقل شرايط نمايندگي را داشته باشند و اگر در دوره‌هاي قبل نماينده بودند بايد عملكرد آنها به دقت مورد بررسي قرار گيرد؛ از سوي ديگر ويژگي‌ها و رزومه ساير كانديداها هم بايد به دقت موشكافي شود و نام كانديداها با شناخت كامل بر روي برگه راي نوشته شود. انتظار اين است مردم در روز جمعه به آنهايي راي دهند كه عملكردشان در مجلس در راستاي تغيير وضع موجود و به سمت اجرايي شدن برجام۲ باشد.

نكته حائز اهميت اينكه هر كانديدايي از هر طيفي انتخاب شود، نتيجه‌اش بيش از آنكه متوجه طيف سياسي مقابل باشد به سمت انتخاب‌كنندگان است. افرادي كه در بهارستان دهم حضور پيدا می‌كنند در حقيقت نمايندگان تمام مردم هستند؛ بنابراين نبايد راي خود را از سر حب و بغض سياسي به صندوق ريخت. بايد راي خود را در زميني كاشت كه فاقد شوره‌زار باشد و بتوان نهالانی را رشد داد كه حركت توسعه‌اي کشور را شتاب بخشند. در اين امر مهم نبايد فقط تابلو اصلاح‌طلب یا اصولگرا را مدنظر داشت بلكه آنچه مورد سنجش قرار مي‌گيرد كارآمدي و توانايي كانديداهاست. مردم به بلوغ کاملی از سیاست‌ورزی رسیده‌اند که دیگر ظريف راي ‌دهند وامید بیافرینند.

2 میلیون و 296 هزار و 591 نفر؛ واجدان شرایط رأی دادن

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اعلام آمار تفکیکی تایید صلاحیت نهایی شده های حوزه های انتخابیه آذربایجان غربی، می گوید: در این دوره در حوزه های انتخابیه ارومیه 35 نفر، میاندوآب - شاهین دژ و تکاب 27 نفر، خوی و چایپاره 13 نفر، مهاباد 11 نفر، نقده و اشنویه 11 نفر، ماکو - شوط - پلدشت - چالدران 18 نفر، سلماس 16 نفر، پیرانشهر و سردشت هشت نفر و همچنین بوکان هشت نفر برای رقابت کسب 12 کرسی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت نهایی شده اند .

علیرضا رادفر می افزاید: از این تعداد 10 نفر را بانوان تشکیل می دهند در حالی که در دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد بانوان شرکت کننده تنها یک نفر بود.

وی اظهار می دارد: 2 میلیون و 296 هزار و 591 نفر در آذربایجان غربی واجدان شرایط رأی دادن می باشند که از این تعداد 141 هزار نفر رأی اولی هستند.

رادفر در ادامه با اشاره به تعداد شعبات اخذ رأی، اضافه می کند: یک هزار و 990 شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده است که از این تعداد یک هزار و 148 صندوق به صورت ثابت و 842 صندوق سیار هستند و 866 صندوق شهری و 1122 صندوق اخذ رأی روستایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه همه امکانات و اقدامات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است در ادامه تصریح می کند: دستگاه های ذیربط با شناسایی نقاط مشکل دار در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات و باز بودن راه های ارتباطی بین شعبات اخذ رأی با اقدامات عاجل در رفع مسائل گام برداشته و استان از هر حیث آمادگی کامل برای حضور حداکثری مردم در روز انتخابات را دارد.

وی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید می کند: زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شده و تمام نهادهای مسئول با کمک خود مردم تلاش کنند مقدمات حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را هرچه بیشتر فراهم کنند .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا