اخبار
کد خبر : 178 ۱۳۹۴/۰۴/۱۵   

فعاليت حزب نداي ايرانيان در آذربايجان غربي آغاز شد

به دنبال صدور احکام شورای مرکزی شعب ۲۳ دفتر استانی حزب ندای ایرانیان توسط هیئت اجرایی، فعاليت حزب نداي ايرانيان در آذربايجان غربي آغاز شد.

به گزارش ناي قلم، به طوري كه در اين راستا پس از برگزاری کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان در اسفندماه سال گذشته ارکان حزب طبق اساسنامه شکل گرفتند. با رایزنی‌های صورت گرفته توسط کمیته استان‌ها و تشکیلات احکام شورای مرکزی شعب در ۲۳ استان توسط هیئت اجرایی صادر و کار رسمی این شعب آغاز شد.

این شورا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، کرمان، لرستان، قم تشکیل شده و به زودی اسامی اعضای شورای مرکزی شعب منتشر مي‌شود.

در شرایطی که هر چه به زمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد تحرکات سیاسی و جنب و جوش‌هایی از سوی سیاسیون احزاب و جریان‌های مختلف هستیم، چرا كه احزاب سیاسی نقش تعیین کننده‌ای در سازماندهی و تربیت فعالان سیاسی اجتماعی و برنامه‌ریزی برای پاسخ به نیاز‌ها و آرمان‌های شهروندان و پاسخگویی در قبال مردم بر عهده دارند. تجربه نشان داده است در غیاب احزاب سیاسی مستقل و ریشه‌دار در جامعه فرصت برای عوام فریبی در کشورهای در حال توسعه فراهم می‌شود و در این شرایط در فرایند دموکراسی و انجام برنامه‌های توسعه اختلال به وجود می‌آید.

بر پایه چنین ضرورت‌هایی وزارت کشور و همه نهادهایی که مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند باید زمینه حضور همه احزاب سیاسی که به قانون اساسی التزام دارند اعم از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان را در انتخابات پیش روی مجلس دهم فراهم آورند تا در یک رقابت آزاد و سالم مردم فرصت شنیدن برنامه‌های احزاب مختلف را پیدا کنند و به نمایندگانی که معرفی می‌کنند با آگاهی رأی دهند.

در شرایط حساس و بحرانی کشور و منطقه انتخابات پیش روی مجلس دهم و نقش احزاب و تعامل تعالی بخش بین آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. نه‌ تنها احزاب اصلاح‌طلب و اصول گرا باید انسجام درونی خود را تقویت و هماهنگ کنند بلکه در چارچوب وجوه اشتراک فی‌مابین نظیر تأکید بر عقلانیت، اعتدال و منافع ملی در برنامه‌ها و پرهیز از سیاست‌های افراط و تندروی و... هماهنگی، تعامل و همکاری داشته باشند تا با انتخاب نمایندگان واقعی و شایسته مردم ایران در مجلس بتوانند به وظائف سنگین خود در پاسداری از حقوق اساسی ملت و منافع ملی و هماهنگی بیشتر با دولت یازدهم منتخب مردم، عمل كنند.

انتهاي پيام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا