اخبار
کد خبر : 1776 ۱۳۹۴/۱۲/۰۵   

آمادگی کامل نیروی انتظامی آذربایجان غربی برای تامین امنیت انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی از آمادگی کامل نیروی انتظامی استان و تهیه ملزومات برای برگزاری انتخابات قانونمند و در سایه قانون و امنیت خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا 17 هزار نفر از نیروهای انتظامی به منظور ایجاد نظم و امنیت در انتخابات پیش رو استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت برگزاری انتخابات در تمام مراحل اعم از قبل، هنگام برگزاری و پس از انتخابات با نیروی انتظامی است، افزود: آموزش‌های لازم به نیروها داده شده و هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها، بخش‌ها و دهیاری‌های سطح استان صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به اینکه تمهیدات و برنامه ریزی لازم از چند ماه گذشته برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در فضایی آرام انجام پذیرفته است، ادامه داد: قرارگاهی با عنوان امام علی(ع) از 10 روز گذشته به صورت کامل و جامع فعال شده است و با تمام توان برای ایجاد آرامش و امنیت عمومی در قبل، حین و پس از انتخابات فعالیت می کند.

اصلانی با اشاره به اینکه تاکنون در استان آذربایجان غربی مورد خاصی از سوی کاندیداها و هواداران آنها گزارش نشده است، از کاندیداهایی که قانون را رعایت کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد کاندیداها، ستادهای انتخابات و هواداران نامزدها مانند روزهای گذشته همراهی لازم را با ماموران پلیس داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: پلیس به عنوان یک نیروی جامعه محور و مردمی با بهره مندی از اخلاق و منش اسلامی و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد رویه قانون مداری در سطوح مختلف اجرایی نقش بسزایی را ایفا می کند.

اصلانی اضافه کرد: نیروهای انتظامی با آماده باش کامل زمینه حضور مردم در انتخابات را فراهم می کنند و همانند سال های گذشته با مخلان امنیت و قانون شکنان برخورد خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به حضور حداکثری و باشکوه مردم در روز ۲۲ بهمن، گفت: مردم با حضور خود پای صندوق های رای حماسه روز ۲۲ بهمن را تکرار می کنند و حمایت خود را از اسلام و انقلاب به منصه ظهور می رسانند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امنیت پشتوانه نظام و حضور مردم در پای صندوق‌های رای سبب خنثی سازی توطئه دشمنان می‌شود، گفت: کوچک ترین خدشه به برگزاری انتخابات و ایجاد چالش موجب خوشحالی دشمنان و نگرانی مومنان می‌شود.

اصلانی با توصیه به مردم برای رصد تخلفات انتخاباتی، ادامه داد: مردم می‌توانند تخلفات انتخاباتی را با سامانه 110 به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان حضور در پای صندوق‌های رأی را یک وظیفه ملی و دینی اعلام و تاکید کرد: فرماندهی انتظامی استان از عموم مردم انقلابی، ولایت‌مدار و متعهد برای حضور پرشور در انتخابات برای خنثی کردن توطئه‌ها دشمنان نظام دعوت می‌کند.

وی تصریح کرد: در استان 9 حوزه اصلی، هشت حوزه فرعی در شهرستان ها و 23 حوزه فرعی در بخش ها را داریم که ماحصل این حوزه ها 1990 شعب اخذ رای را تشکیل می دهد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.

30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.

برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.

جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا