اخبار
کد خبر : 1772 ۱۳۹۴/۱۲/۰۴   

فرش قرمز برای حضور سرمایه گذاران در استان پهن می کنیم

بهره گیری از سرمایه های داخلی و خارجی و جذب سرمایه گذاران توانمند، راهی برای تسریع حركت اقتصاد به سوی توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است و آذربایجان غربی در این بین با توجه به وجود پتانسیل ها و ظرفیت هایش مستعد و آماده سرمایه گذاری است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی، امكانات مرزی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آذربایجان غربی، توجه به استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این استان را باید كوششی آگاهانه برای رسیدن به رشد اقتصادی در دراز مدت تلقی كرد كه نتیجه آن سرعت بخشیدن به توسعه كشور اسلامی است.

در آذربایجان غربی زمینه های مساعدی اعم از توانمندی های آب و خاك، صنعت و معدن، كشاورزی، بازرگانی و گردشگری وجود دارد كه همه اینها می توانند در صورت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی روند توسعه استان را شتاب بخشند.

آب كافی، زمین حاصلخیز، وجود مناطق جنگلی، كوهپایه های سرسبز، پارك ملی دریاچه ارومیه، وجود ذخائر با ارزش معدنی، آثار باستانی و ابنیه تاریخی، آذربایجان غربی را به عنوان استانی سرسبز و مستعد در زمینه سرمایه گذاری كشاورزی، تجاری و صنعتی و جاذبه های گردشگری مطرح ساخته است.

آذربایجان غربی با بهره گیری از 9 گمرك و هشت بازارچه مرزی مشترك و با 967 كیلومتر مرز مشترك در همسایگی سه كشور تركیه، عراق و جمهوری آذربایجان قرار گرفته كه توانمندی و موقعیت خاصی از نظر دسترسی آسان به بازارهای جهانی به ویژه بازار مهم اروپا به این استان بخشیده است.

این استان، با داشتن امكانات بالقوه مانند طبیعت چهارفصل و اقلیم مطلوب، تولیدات متنوع باغی، زراعی و دامی، معادن غنی، شهرك ها و نواحی صنعتی، فرودگاه، نیروی انسانی متخصص و خلاق و همچنین قرار داشتن در مهم ترین مسیر ترانزیتی كشور به سمت اروپا از جمله مناطقی محسوب می شود كه سرمایه گذاری در آن می تواند با تضمین بالا برای توسعه و سودآوری همراه باشد.

با توجه به ظرفیت های استان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تاکید می کند: فرش قرمز برای حضور سرمایه گذاران در استان پهن می کنیم.

نادر صفرزاده می افزاید: این کار نوید خوبی خواهد بود برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند و سرمایه های خود را برای تولید و اشتغال به کار گیرند.

وی با اشاره به موفقیت های کشورمان در مذاکرات هسته و به فرجام رسیدن برجام، ادامه می دهد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در منطقه است و حضور سران کشورهای مهم دنیا در ایران موید این مسئله است.

صفرزاده با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های استان در عرصه های مختلف اظهار امیدواری می کند با بهره گیری از این ظرفیت ها شاهد رشد و شکوفایی بیش از گذشته استان باشیم .

وی منطقه آزاد اسلامی ماکو را یکی از مهمترین مزیت های استان برای سرمایه گذاری عنوان می کند و اظهار می دارد: در منطقه آزاد ماکو فرصت های بی شماری برای حضور سرمایه گذاری وجود دارد.

صفرزاده ادامه می دهد: برای حضور سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم و از حضور آنان استقبال می کنیم و امیدواریم با آماده شدن فضای کشور شاهد حضور سرمایه گذاران از کشورهای مختلف دنیا در استان باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا