اخبار
کد خبر : 177 ۱۳۹۴/۰۴/۱۵   

کيفيت آب شرب روستاهاي حاشيه درياچه اروميه بهبود مي‌يابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: کيفيت آب شرب روستاهاي حاشيه درياچه اروميه بهبود مي‌يابد.

به گزارش ناي قلم، کاظم محمدی اقدم پيش از ظهر امروز در معارفه نخستین مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوط اظهار كرد: خشک شدن دریاچه ارومیه، آب آشامیدنی روستاهای اطراف آن را تحت تاثیر قرار داده است.

وي افزود: در اعتبارات سال جاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای اصلاح و بهبود کیفیت آب شرب این روستاها یک هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که در صورت تصویب و تامین، آغاز و طی سه سال به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

محمدی اقدم در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: 585 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وي گفت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی شامل تامین آب آشامیدنی، نوسازی و بازسازی، احداث و تجهیز آزمایشگاه، مطالعه آبیاری، آبرسانی سیار و همچنین اجرای شبکه های فاضلاب در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تصویب آن، عملیات اجرایی طرح‌ها آغاز شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از مجموع دو هزار و 839 روستای دارای سکنه آذربایجان غربی یک هزار و 805 روستا با 928 هزار و 520 نفر جمعیت تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

وي تصريح كرد: تاکنون برای آبرسانی به روستاهای تحت پوشش، چهار هزار و 270 کیلومتر خط انتقال، شش هزار و 27 کیلومتر شبکه توزیع و یک هزار و 603 عدد مخزن ذخیره آب احداث شده است.

تعداد مشترکان آب روستایی در آذربایجان غربی 243 هزار و 808 مشترک هستند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا