اخبار
کد خبر : 1763 ۱۳۹۴/۱۲/۰۳   

پیکان را در تهران می بریم

مربی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: مصصم به پیروزی مقابل تیم پیکان تهران در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی هستیم.

ساسان خداپرست در مصاحبه با ایرنا افزود: به یقین حفظ همدلی و هماهنگی تیمی و استفاده از فرصت ها در جریان بازی روز چهارشنبه، به ما کمک می کند تا بتوانیم تیم پیکان را در خانه خودش شکست دهیم.

وی اظهار کرد: مسئولان و کادر فنی تیم پیکان تهران تمام تلاش خود را برای آماده سازی روحی و روانی بازیکنانشان برای مقابله با تیم شهرداری ارومیه انجام می دهند ولی ما حریف دست و پا بسته ای نیستیم.

خداپرست گفت: البته به خوبی می دانیم بازیکنان اصلی و ذخیره تیم پیکان تهران از نظر فنی و آمادگی بدنی فاصله کمی با هم دارند ولی به یقین نقاط ضعفی هم دارند که برای ما فرصت محسوب می شود.

خداپرست گفت: دیدارهای مرحله نیمه نهایی بسیار مهمتر از دیدارهای فینال است و اشتباهات به هیچ وجه قابل جبران نیست، چرا که در صورت برد مدال نقره مسجل است ولی در صورت باخت باید برای کسب مقام های سوم یا چهارم بجنگیم.

وی افزود: دیدارهای نیمه نهایی به صورت دو بازی از سه بازی برگزار می شود و ما دو بازی سخت در تهران و یک بازی خانگی در ارومیه خواهیم داشت و به یقین کار سختی برای رسیدن به فینال داریم.

خداپرست ادامه داد: هم اینک بر روی کاغذ، همه چیز به نفع پیکان تهران است ولی تیم شهرداری ارومیه نیز از وجود بازیکنان بزرگی بهره می برد و همواره نشان داده است که توانایی شکست دادن هر حریفی را دارد.

به گزارش ایرنا، تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران به ترتیب با پشت سر گذاشتن تیم های سایپای تهران و متین صالحین ورامین در مرحله پلی آف در دیدارهای نیمه نهایی لیگ برتر والیبال به مصاف هم می روند.

دیدار رفت مرحله نیمه نهایی دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران روز چهارشنبه پنجم اسفند ماه در سالن خانه والیبال تهران و دیدار برگشت نیز روز یکشنبه هفته آینده نهم اسفند ماه به میزبانی ارومیه و در سالن شش هزار نفری ارومیه برگزار می شود.

در صورت نیاز به بازی سوم دو تیم روز چهارشنبه هفته آینده 12 اسفند ماه برای سومین بار به مصاف هم می روند تا چهره تیم راه یافته به دیدار فینال مشخص شود.

دعوت از چهار کونگ فو کار زن و مرد آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

یک بانو و سه کونگ فو کار بخش مردان آذربایجان غربی با کسب مقام های برتر مسابقات مردان و زنان قهرمانی کشور، به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

رقابتهای انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور با شرکت 400 ورزشکار در بخش نیمه آزاد و مایانا (زنان و مردان) به میزبانی فولاد شهر اصفهان برگزار شد و کونگ فو کاران استان آذربایجان غربی موفق به کسب یک نشان نقره و دو برنز در بخش مردان و یک برنز در بخش زنان شدند.

در این مسابقات که در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد، زهرا عبدالله زاده موفق به کسب مدال برنز شد، نادر افشار به مدال نقره رسید و سیاوش صدری و علی محمودنژاد هر کدام موفق به کسب دو مدال برنز شدند.

مسابقات بانوان از 21 تا 24 بهمن ماه جاری و رقابتهای بخش مردان نیز از 28 تا 30 بهمن ماه در اصفهان برگزار شد.

تیم آذربایجان غربی با 17 ورزشکار و پنج نفر مربی، داور و سرپرست عازم این مسابقات شده بود.

بر اساس اعلام کمیته فنی فدراسیون، نفرات اول تا سوم بخش مردان این دوره از مسابقات به اردوی انتخابی تیم ملی کونگ فوی ایران دعوت شدند تا در صورت جلب رضایت مربیان تیم ملی، خود را برای حضور در مسابقات بین المللی روسیه آماده کنند.

مسابقات بین المللی روسیه اردیبهشت ماه سال 95 برگزار می شود.

اوایل بهمن ماه امسال حسن علیزاده کونگ فو کار ملی پوش آذربایجان غربی در وزن منهای 80 کیلوگرم مدال طلای قهرمانی آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

پیشتر چهار ورزشکار استان به نام های مریم جلیل پور، عباس پور حسن، ناصر ناصری و علی نمدیان به اردوی تیم ملی گونگ فو دعوت شده اند.

عباس پورحسن در آذر ماه سال 93 موفق شد با کسب مقام سومی، مدال برنز مسابقات بین المللی روسیه را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

رکورد رویایی 300 کیلوگرم را در پارالمپیک ریو ثبت می کنم

سیامند رحمان قویترین مرد معلول وزنه برداری سنگین وزن آسیا، جهان و پارالمپیک گفت: مصمم به ثبت رکورد رویایی 300 کیلوگرم در بازیهای پارالمپیک 2016 ریودوژانیروزی برزیل هستم.

سیامند رحمان در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: مسابقات جام جهانی امارات در سطح بسیار بالا و با حضور ورزشکارانی از 42 کشور برگزار شد که چهره های جدیدی نیز در بین آنها به چشم می خورد و محک خوبی برای وزنه برداران ایرانی در فرصت باقی مانده تا پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو بود.

وی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که توانستم علاوه بر کسب مدال طلا ی مسابقات، بار دیگر رکورد جهان را با بالا بردن وزنه 296 کیلوگرم که در اختیار خود داشتم، یک کیلوگرم بهبود ببخشم.

رحمان ادامه داد: تصمیم کادر فنی تیم ملی برایم قابل احترام است و اگر مربیانم صلاح بدانند قصد دارم رکورد رویایی 300 کیلوگرم را در پارالمپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل که سالهاست قولش را به مردم ایران داده ام، به ثبت برسانم.

این قهرمان اشنویه ای گفت: به یقین ورزشکاران مدال آور و ملی پوش از مسئولان استانی و کشوری انتظار بیشتری دارند تا آنها را در آستانه بازی های المپیک و پارالمپیک به شکل مادی و معنوی حمایت کنند.

وی ادامه داد: یک ورزشکار برای رسیدن به مدال المپیک و پارالمپیک تمام زندگی خود را در طبق اخلاص می گذارد و انتظار می رود مسئولان نیز حمایت لازم را از آنها انجام دهند چرا که زمان زیادی تا بازیهای پارالمپیک مسابقات وجود ندارد.

سیامند رحمان روز جمعه گذشته 30 بهمن ماه در رقابت های دسته فوق سنگین جهانی امارات به ترتیب با مهار وزنه های 275، 286 و 296 کیلوگرمی موفق شد بار دیگر عنوان قهرمانی دسته به اضافه 107 کیلوگرم را از آن خود کند.

این قهرمان ورزشکار ضمن کسب عنوان قهرمانی این مسابقات، رکورد پیشین خود را که 295 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2015 قزاقستان بود، یک کیلوگرم ارتقاء داد.

مسابقات جام جهانی وزنه برداری فزاع امارات با حضور بیش از 200 ورزشکار از 42 کشور جهان از 26 تا 30 بهمن ماه برگزار شد و تیم ایران با کسب سه نشان طلا، دو نقره، یک برنز و یک مقام پنجمی به کار خود پایان داد.

قهرمان معلول سنگین وزن برای نهمین بار در 15 ماه اخیر موفق شد رکورد دسته به اضافه 107 کیلوگرم را جا به جا کرده و به نام خود ثبت کند.

رقابت های جام جهانی وزنه برداری با حضور بیش از 200 وزنه بردار از 42 کشور جهان از 26 بهمن ماه به میزبانی امارات آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد.

این رقابت ها فرصتی بود تا وزنه برداران سراسر جهان رنکینگ خود را برای بازی های پارالمپیک ریو ارتقا دهند.

سیامند رحمان متولد سال 1367 شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولین ایران دعوت شد.

رحمان در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن با غلبه بر وزنه 280 کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری فوق سنگین پارالمپیک را به نام خود ثبت کند.

ثبت رکورد 295 کیلوگرم آسیا و جهان در مسابقات وزنه برداری معلولان قهرمانی 2015 آسیا در آلماتی قزاقستان آخرین رکورد سیامند رحمان بود.

رحمان رکورد قبلی آسیا و جهان را با 292 کیلوگرم در اختیار خودش داشت که در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون به ثبت رسانده بود.

بازی های پارالمپیک 2016 برزیل طی روزهای 17 تا 28 شهریور سال آینده (95) با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از 70 کشور جهان در 22 رشته ورزشی برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا