اخبار
کد خبر : 176 ۱۳۹۴/۰۴/۱۴   

روستاییان جهت تحت پوشش قرار گرفتن بيمه تشويق شوند

مدیر کل اجتماعی و فرهنگي استانداري آذربايجان غربي گفت: روستاییان و عشایر جهت تحت پوشش قرار گرفتن بيمه تشويق شوند.

به گزارش ناي قلم، هوشنگ عطاپور عصر امروز در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اظهار كرد: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه و بسط چتر بیمه ای اجتماعی برای همه اقشار جامعه است تا افراد را در برابر بيماري‌ها، از کار افتادگی و بازنشستگی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی بهترین روش برای حمایت اجتماعی است، افزود: در بیمه اجتماعی می‌توان به نوعی با اندوخته های قانونی افراد و شهروندان یک کشور با اتکا به توان فردی بدون نیاز به سایر سازمان‌ها و با حفظ حرمت و کرامت آینده خود را تامین کند.

عطاپور با بيان اینکه در کشور ما بیمه های کارآمدی از جمله بیمه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی وجود دارد، ادامه داد: یکی از مواردی که کمبود آن در جامعه حس می‌شد بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بود که از سال‌های گذشته پیش بینی شده ولی نتوانسته بود به مرحله اجرایی برسد و با اجرایی شدن آن کلیه کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش حمایتی بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگي استانداري اضافه کرد: از آنجایی که این بیمه اختیاری است و گرایش در بین روستاییان و عشایر نسبت به این بیمه کم است لذا باید از سوی نظام تشویقی اقداماتی برای تحت پوشش قرار دادن افراد واجد شرایط صورت گیرد.

معاون بیمه ای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز در این جلسه گفت: عمده ساختار این صندوق مشابه سازمان تامین اجتماعی است.

مهندس اورنگ یکی از عمده علل حضور خود در استان را بررسی و اعلام آمادگی برای پرداخت مستمری کودکان آسیب دیده از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد اعلام نمود.

در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه به ارائه گزارش عملکرد و همچنین چگونگی نحوه مشارکت، ضعف‌ها، موانع و مشکلات موجود در اجرای این طرح پرداختند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا