اخبار
کد خبر : 1755 ۱۳۹۴/۱۲/۰۲   

شرایط باید برای سرمایه‌گذاری های خارجی تسهیل کرد

سفیر ایران در ترکیه گفت: شرایط باید برای سرمایه‌گذاری های خارجی تسهیل شود و دغدغه آنها را کاهش داد تا با اطمینان خاطر وارد کشور شوند.

به گزارش نای قلم، محمد ابراهیم طاهریان در بازدید از منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: یکی از وظایف ما در خارج از کشور شناساندن و معرفی پتانسیل های سرمایه‌گذاری داخل ایران به سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی افزود: سفارت ایران درترکیه آماده است تسهیلات لازم را برای ارتباط بین سرمایه گذاران ترکیه و مدیران مناطق آزاد را فراهم کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز طی ارایه گزارشی از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو و روند سرمایه گذاری های صورت گرفته در آن، این منطقه را در بخش صنعت، کشاورزی ،تجارت، معدن و گردشگری دارای مزیت های بی شماری برشمرد و اظهار کرد: با ایجاد فضای جدید در عرصه بین الملل و نگاه تازه ای که به ایران هست درهای سرمایه گذاری به روی سرمایه گذاران خارجی باز شده است و این فرصتی طلایی است که منطقه آزاد باید از آن استفاده کرده و نسبت به جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام نماید.

جواد رجب زاده تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو برای دسترسی آسان به بازارهای هدف و زیرساخت های ایجاد شده، مزیت های قانونی سرمایه گذاری در منطقه، این سازمان آماده پذیرش هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

محمد ابراهیم طاهریان در سفر خود از گمرک بازرگان نیز بازدید کرد.

منطقه آزاد ماکو در شمال آذربایجان غربی با وسعت حدود 500 هزار هکتار بزرگ ترین منطقه آزاد کشور است که با کشورهای ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا