Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1753 ۱۳۹۴/۱۲/۰۲   

عمل به قانون؛ انتظار مردم از مجلس دهم

همواره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه ای برای مردم شهرها و شهرستان ها برخوردار بوده است . هفتم اسفند امسال نیز از اهمیت ویژه ای برای مردم برخوردار است و تجربه نشان داده که مردم در این عرصه همواره حضور فعال داشته و از همدلی و اتحاد خود را به اوج می رسانند.

به گزارش نای قلم، هر چه به هفتم اسفند 94 نزدیک می شویم فعالیت های بیشتری از کاندیداهای احتمالی در شهرها و روستاها می بینیم؛ اما همین موضوع بهانه ای شد که در بین مردم حضور یافته و خواستار اعلام نظر آنها و انتظاراتشان از نماینده مجلس باشیم و بدانیم که خواسته واقعی مردم این دیار از نماینده شهرشان چیست و چه انتظاری از نماینده شهر خود در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارند.

نماینده به نخبگان جامعه بیشتر بها دهد

یک کارشناس ارشد جامعه شناسی می گوید: انتظار ما این است که نماینده به نخبگان جامعه بیشتر بها دهد و به دور از تخریب چهره های سرشناس شهرستان عمل کند و بتواند مشکلات مردم را به دور از هیاهو و دیدگاه های شخصی  و در حد توانش حل کند.

یک دانشجوی رشته مهندسی برق با گلایه از کمبود امکانات رفاهی آموزشی اظهار می دارد: انتظارات برگرفته از شعارهای انتخاباتی حتما باید بر اساس قانون باشد.

علی محمودی می افزاید: توجه به نظر مردم در مجلس، مشورت با مردم حوزه، پرهیز از خوی کاخ نشینی، چاره جویی برای مشکلات جوانان، مطالبات زنان، برقراری عدالت اجتماعی و رفاه، کم شدن فاصله طبقاتی، رفع تبعیض ها و برخورداری عادلانه از امکانات، حل مشکل بی کاری و ازدواج جوانان، جلوگیری از فساد مالی، مقابله با تهاجم فرهنگی، تخصص گرایی مهمترین انتظارات ما از نماینده است.

نمایندگان به فکر مردم باشند

یکی دیگر از شهروندان می گوید: انتظار داریم نمایندگان به فکر مردم باشد و به مشکل آنها رسیدگی کند، اصولا وظایف یک نماینده مشخص است، ولی ما با این انتظارات و خواسته ها از نماینده یک بت ساخته ایم و البته آنها هم از این شرایط استفاده کرده و قدرتشان را افزایش داده اند. بعضی ها به برخی از خواسته ها عمل کردند و بعضی ها هم فقط از آن قدرت به نفع خود استفاده می کنند.

شهروند دیگری در بیان انتظاراتش تصریح می کند: نماینده ای بهتر است که در مجلس فعال بوده و قوانینی که به نفع مردم است مطرح کرده و برای تصویب آن تلاش کند تا گوشه ای از مشکلات مردم را حل نماید.

با نزدیک شدن به فضای برگزاری انتخابات مجلس، شاید کمتر کسی به وظیفه اصلی و قانونی یک نماینده دقت داشته باشد و گاهی خود کاندیداها نیز برای اینکه نظر بیشتری را به سمت خود جذب کنند ترفندهای تبلیغاتی ای را به کار برند که با وظیفه های ذاتی نمایندگان فاصله زیادی دارد.

پای صحبت مردم که می نشینی گاهی چیزهایی را بیان می کنند که شاید اصلا ارتباطی به مجلس و حوزه نمایندگی نداشته باشد.

این مسئله به نوعی در بین بسیاری از اقشار جامعه دیده و شنیده می شود و فرقی ندارد فرد مخاطبت بازاری باشد یا کارگر، فرهنگی باشد یا راننده تاکسی. درخواست هایی که بسیاری از مردم از نمایندگان مجلس دارند با آنچه در قانون برای آن دیده شده بسیار متفاوت است.

در این راستا شهروندی با انتقاد از کم اطلاعی مردم از حدود اختیارات و وظایف یک نماینده مجلس می گوید: هنگامی که نمایندگان مجلس در محافل عمومی حضور می یابند مردم تقاضای وام، تامین جهیزیه و پرداخت هزینه درمان را می کنند، مردم تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد نماینده می‌بینند، در حالی که پرداختن به این مسائل از حیطه وظایف نمایندگان مجلس خارج است.

مردم در خصوص وظایف نمایندگان اطلاعات لازم را کسب کنند

وی ادامه می دهد: لازم است مردم در خصوص وظایف نمایندگان و اهمیت اختیارات آنها اطلاعات لازم را کسب کنند و کاندیداهای این دوره هم به جای وعده و وعیدهای اجرایی به سراغ مشکلات ریشه ای در حدود وظایف خود رفته آنها را بررسی و برای مردم نشان دهند.

آنچه که در صحبت های همه شهروندان می توان دید این است که همه در یک نظر متفق القول هستند و آن هم عمل به قانون و رسیدگی به مشکلات مردم در حیطه اختیارات نماینده است و این نشان از آگاهی مردم دارد که به راحتی هر شعار انتخاباتی را قبول نمی کنند و با دقت بیشتری با وعده های انتخاباتی برخورد می کنند.

امیدواریم که کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی هم به این انتظارات توجه کرده و انتظارات مردم و نیاز منطقه را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا