Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 175 ۱۳۹۴/۰۴/۱۴   

اعتمادسازي پيش‌نيازهاي توسعه تجارت خارجي است

استاندار آذربايجان غربي گفت: ارائه محصولات باكيفيت و جلب اعتماد متقابل از پيش‌نيازهاي توسعه تجارت خارجي استان است.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت عصر امروز در دومين جلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان در سال 94، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادي استان با كشورهاي هم‌جوار تاكيد كرد و گفت: اعتماد متقابل، برگزاري نمایشگاه‌های مشترك و ارائه محصولات باكيفيت به بازارهاي كشورهاي هم‌جوار، می‌تواند در توسعه روابط اقتصادي استان با اين كشورها نقش بسزايي را ايفا كند.

وي همچنين بر لزوم احصاء و برنامه ريزي بر روي محصولات توليدي استان كه قابليت صادرات به كشورهاي هم‌جوار را دارند تاكيد كرد و گفت: بايد براي آن دسته از محصولات توليدي استان كه توان رقابت با كالاهاي مشابه را در بازارهاي خارجي و كشورهاي هم‌جوار دارند برنامه ريزي كنيم.

در اين جلسه همچنين بحث تعريض درب پایانه مرزی سرو مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

استاندار آذربايجان غربي در اين رابطه اظهار كرد: با توجه به انجام حجم بالاي مبادلات در پايانه مرزي سرو، تعريض درب اين پايانه در دستور كار قرار گرفته و مقدمات اجرايي آن توسط اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي مرزي استان و هماهنگي مرزباني استان، در حال انجام است.

مديركل صنعت، معدن و تجارت استان و دبير كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان نيز در اين جلسه گزارشي در خصوص وضعيت اجرايي مصوبات نخستين جلسه كارگروه كه در خرداد ماه 94 برگزار شده بود، ارائه داد.

در اين جلسه همچنين گزارش عملكرد گمركات استان در سه ماهه نخست سال جاری، نحوه احداث و تجهيز آزمایشگاه‌های استاندارد در گمركات مرزي براي نظارت بهتر بر كالاها و گزارش برگزاري نمايشگاه توانمندی‌های توليدي و صادراتي ايران در جمهوري خود مختار نخجوان، توسط مسئولان مربوطه ارائه شد.

دبير اتاق تعاون آذربايجان غربي در رابطه با برگزاري نخستين نمايشگاه توانمندی‌های توليدي و صادراتي ايران در جمهوري خود مختار نخجوان اظهار كرد: با توجه به شرايط مستعد جمهوري خود مختار نخجوان و به دليل نياز مبرم بازار اين منطقه به كالا و خدمات صنايع ايران اين نمايشگاه از 23 تا 26 مرداد امسال (مصادف با 14 تا 17 آگوست 2015 ) در شهر نخجوان مرکز این جمهوری خودمختار برگزار خواهد شد.

اسماعيلي افزود: از تمامي گروه هاي كالایی در گرایش‌های مختلف از جمله واحدهاي توليدي، صادراتي، صنفي و اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاوني تولیدی براي شرکت در اين نمايشگاه دعوت می‌شود.

در ادامه اين جلسه، اعضاي كارگروه توسعه صادرات غرنفتي استان، دیدگاه‌ها و راهكارهاي خود را براي بهبود جايگاه و فراهم سازي شرايط توسعه هر چه بيشتر صادرات محصولات غيرنفتي استان ارائه نمودند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا