اخبار
کد خبر : 1749 ۱۳۹۴/۱۲/۰۱   

برخی مدیران استان حل مشکلات جوانان را فراموش کرده اند

استاندار آذربایجان غربی گفت: برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان حل مشکلات جوانان از جمله اشتغال، مسکن و ازدواج را فراموش کرده اند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: ذهن خلاق برای ارائه طرح های نوین در راستای ساماندهی امور جوانان وجود ندارد.

وی بر اجرایی شدن مصوبات جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد و افزود: در راستای رفع مشکلات جوانان استان ضروریست بخش دولتی و خصوصی طرح و برنامه های خلاقانه و کاربردی ارائه دهند.

به گفته سعادت شرایط و امکانات لازم برای ایجاد فرصت های شغلی در استان وجود دارد اما دلسوزی و جدیت مدیران و مسئولان استان برای پیگیری مسئله اشتغال جوانان را می طلبد.

استاندار آذربایجان غربی تعداد فارغ التحصیل دانشگاهی جویای کار در استان را حدود 40 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از طرح ها، ایده ها و برنامه هایی که می تواند به نوعی برای جوانان اشتغالزایی و ایجاد درآمد را به دنبال داشته باشد، حمایت و استقبال می کنیم.

سعادت کشاورزی مدرن و مکانیزه را فرصتی برای ایجاد فرصت های شغلی در  استان ذکر و اظهار کرد: با حرکت به سمت کشاورزی مدرن و مکانیزه می توانیم فارغ التحصیلان دانشگاهی را به فعالیت در این حوزه تشویق کنیم.

وی افزود: در بخش کشاورزی می توان با ایجاد واحدهای گلخانه ای هیدروپونیک در تمامی شهرها، برای بخشی از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در استان فرصت شغلی ایجاد کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین اظهار داشت: از مدیران و فرمانداران در شهرستان ها خواسته ایم که در هر شهرستان حداقل دو طرح و فرصت سرمایه گذاری شاخص را شناسایی و معرفی کنند تا در صورت حضور سرمایه گذاران خارجی در استان، این طرح ها را به آنها معرفی نماییم؛ بدون تردید جذب سرمایه گذاری خارجی نیز از مهمترین عوامل در رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان در استان است که بصورت جدی پیگیر آن هستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه گزارشی از اقدامات این دفتر که در راستای ساماندهی امور جوانان انجام گرفته است، ارائه کرد.

هوشنگ عطاپور در ادامه گفت: اشتغال، ازدواج و مسکن به ترتیب اصلی ترین مشکلات جوانان استان است که درصدد هستیم با همفکری دستگاهها و برگزاری جلسات کمیته اقتصادی و اجتماعی جوانان استان، راهکارهای علمی برای رفع این معضلات پیدا کنیم.

وی افزود: از سازمان ها و دستگاه ها نیز خواسته ایم که هر کدام، فرصت های شغلی و همچنین تقاضاهای خود را اعلام کنند تا بتوانیم با جمع بندی موارد مطروحه، قابلیت های شغلی که وجود دارد را عملیاتی و برای جوانان شغل ایجاد کنیم.

عطاپور همچنین از برگزاری همایش علمی در حوزه کارآفرینی جوانان در سال آینده در استان خبر داد و آن را فرصتی در جهت ارتباط بیشتر جوانان با حوزه صنعت و کارآفرینی عنوان کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا