Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1734 ۱۳۹۴/۱۱/۲۸   

فرش آذربایجان غربی قابلیت تبدیل شدن به برند جهانی را دارد

صنعت قالیبافی را می توان یکی از صنایعی دانست که اصالت بالایی داشته و به علاوه در عرصه جهانی نیز بی رقیب است و از سوی دیگر توانسته رقم اشتغال زایی بالایی در کشور داشته باشد.

به گزارش نای قلم، در این میان فرش آذربایجان با دارا بودن طرح و رنگ ویژه و سبک خاصی که در بافت آن به کار رفته است جایگاه ویژه ای در میان تمامی هنردوستان جهان باز کرده است به گونه ای که هم اکنون می توان ردپای فرش آذربایجان را در بیشتر خانه های استان و کشور مشاهده کرد.

فرش دستباف آذربایجان غربی با توجه به قدمت آن جایگاه ویژه‌ای در میان فرش‌های دستباف تولید شده در کشور دارد به طوری که فرش ریز ماهی خوی و افشار آهنین تکاب به علت استحکام، ظرافت و کیفیت بالا و تولید شده با پشم، ابریشم، چله و گل ابریشم در ابعاد، نقوش و رنگ آمیزی‌های متنوع با گره ترکی از شهرت جهانی برخوردارند.

به منظور نشان دادن جایگاه و نیز ارتقای منزلت بافندگان فرش دستباف، امروز جشنواره "گره‌زرین فرش دستباف آذربایجان‌غربی"در شاهین‌دژ آغاز به کار کرد.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: فرش آذربایجان غربی می تواند به یک برند جهانی تبدیل شود.

قربانعلی سعادت با بیان اینکه محرومیت زدایی نمی تواند به تنهایی عامل رشد و پیشرفت صنعت فرش استان باشد، افزود: توسعه ارتباطات و تعاملات کشور با دنیا که بعد از برداشته شدن تحریم ها و اجرایی شدن برجام در حال تحقق است، از مهمترین عواملی است که می تواند به توسعه صنعت فرش استان و همچنین گسترش صادرات آن به اقصی نقاط دنیا، کمک کند.

وی اضافه کرد: صادرات فرش در گذشته به خاطر وجود تحریم ها، با مشکلات عدیده ای مواجه بود که خوشبختانه با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و زحمات و تلاش های رئیس جمهوری و تیم مذاکره، ساختار تحریم ها شکست و اکنون فضا برای توسعه صادرات غیرنفتی از جمله صادرات فرش استان به نقاط مختلف دنیا، بیش از پیش فراهم شده که باید از این فرصت جدید، به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

سعادت در ادامه فرش آذربایجان غربی را قابل تبدیل شدن به یک برند جهانی دانست و افزود: توسعه صنایع دستی بویژه فرش دستباف، می تواند برای استان ارزآوری داشته باشد و همچنین فرصت های شغلی برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند؛ لذا لازم است برای تحقق این هدف که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد، برنامه ریزی و اقدامات مورد نیاز صورت گیرد.

وی، وجود معادن غنی را از دیگر ظرفیت های استان به ویژه شهرستان شاهین دژ عنوان و خاطرنشان کرد: باید به سمت توسعه صنعت فرآوری سنگ که ارزش افزوده بالایی برای استان دارد و می تواند به رونق اقتصادی کمک کند، حرکت کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود، رسیدن به خودکفایی اقتصادی را از ضرورت های برهه فعلی دانست و گفت: استقلال سیاسی در کشور به صورت کامل محقق شده و امروز لازم است که برای رسیدن به استقلال و توسعه اقتصادی نیز همه دست به دست هم دهیم.

در ادامه این مراسم با حضور استاندار آذربایجان غربی، از تعدادی از بافندگان، طراحان، رفوگران و پیشکسوتان فرش دستباف استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا