Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1733 ۱۳۹۴/۱۱/۲۸   

آذربایجان غربی در حوزه زیرساخت های عمرانی عقب مانده است

استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه استان در حوزه زیرساخت های عمرانی عقب مانده است و کارهای زیادی در این بخش بخصوص در حوزه شهری و روستایی باید انجام گیرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در مجمع عمومی سالیانه سازمان همیاری شهرداری های استان که با حضور شهرداران استان برگزار شد در تبیین برنامه های عمرانی استان در سال 95، اظهار کرد: با توجه به فضای مناسبی که پس از برجام فراهم شده باید به نحوی شایسته برای بهبود این شاخص های در استان بهره برداری شود.

وی افزود: در دوران پساتحریم رشد زیرساخت های عمرانی محور اصلی برنامه های استان است.

سعادت اقدامات در حوزه عمرانی شهری را لازمه جذب و پذیرش سرمایه گذاریهای جدید دانست و اضافه کرد: اقداماتی که شهرداریها برای تغییر چهره شهرها از شرایط سنتی به شهرهای دارای امکانات و زیرساخت های عمرانی، بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری های اقتصادی تشویق می کند و از این مهم نباید غافل شد.

استاندار آذربایجان غربی به محدودیت های منابع دولتی و درآمد پایین شهرداری های از محل وصول عوارض و صدور پروانه های ساختمانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شهرهای زیبا و دلپسند هستند که در آن فعالیت های عمرانی در حال انجام است و این مهم بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نخواهد بود.

سعادت با تاکید بر توجه جدی مدیران شهری به تامین منابع درآمدی پایدار در شهرها تصریج کرد: خودکفایی شهرداری ها با صدور پروانه ساختمانی امکان پذیر نیست و باید مدیران شهری برنامه ای جامع و راهبردی برای دست یابی به درآمدی پایدار و مطمئن تدوین کنند.

وی سرمایه گذاری در بخش های خدمات بازرگانی و تولید وعرضه در بازارهای منطقه را از جمله فرصت های اقتصادی برای توانمندسازی شهرداری های استان دانست و خاطرنشان کرد: با رشد شهرها و گسترش زندگی شهری حجم مطالبات مردمی از مدیران شهری برای ارائه خدمات نوین و بهینه در تمام بخش های عمرانی، رفاهی و فرهنگی رو به افزایش است و باید برای پاسخ دهی به این مطالبه مردم آماده شد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه قوی سیاسی و معنوی نظام جمهوری اسلامی است و باید با دعوت از تمامی جریان های و گروه های سیاسی و مردم برای شرکت در این انتخابات دشمنان این نظام را ناامید ساخته و مسیر پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های بین المللی بیش از گذشته هموار ساخت.

در ادامه این جلسه در خصوص بودجه سازمان همیاری شهرداری های استان و برنامه های این سازمان در سال 95 بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا