اخبار
کد خبر : 1731 ۱۳۹۴/۱۱/۲۸   

چرايي فرار از خدمت سربازي باید احصا شود

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمن قضایی نیروهای مسلح گفت: چرايي فرار از خدمت سربازي و آسيب هاي آن بايد شناسايي و احصا شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام رمضانعلی صالحی امروز در بیست و دومین مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم نيروهاي مسلح آذربایجان غربی که با حضور فرماندهان نظامي و انتظامي استان در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آسیب هایی که نهاد سربازی را ضعیف می کند فرار از خدمت است لذا همه باید با هفکری نهاد سربازی را تقویت و مديريت کنیم.

وی در عین حال با بیان اینکه براساس آمار، ارتکاب جرم نیروهای مسلح اعم از اتش، سپاه و نیروی انتظامی بسیار کمتر از سایر آحاد است، افزود: سازمان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جزو سالم ترین نیروها هستند.

صالحی ولایی و مردمی بودن را از جمله ویژگی های نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: نظامی بودن در جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار است، چرا که افراد نظامی تحت ولایت ولی امر مسلمین خدمت می‌کنند و مردمی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نیروهای مسلح در امر پیشگیری از جرم پیشتاز هستند، اظهار کرد: این سازمان قدم های خوبی برای انجام کارهای مشترک در پیشگیری از وقوع جرم برداشته است به طوری که از سال 77 تاکنون به صورت مدون چهار برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم با مشترک نیروهای مسلح و سازمان قضایی در حال اجراست.

صالحی ادامه داد: تمام نیروهای مسلح در بدنه خود بحث پیشگیری و صیانت را تعریف کردند، اداره و مسئولیت هایی در این زمینه ایجاد شده است و همت بلند و بالایی برای پیشگیری از جرم وجود دارد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید به اینکه اگر بخواهیم در برابر دشمن با قدرت بایستیم نیازمند نیروی انسانی خوب و سربازان باانگیزه و فعال هستیم، خاطرنشان کرد: ارتباط کلامی، طرز برخورد و تصمیم‌گیری‌های مسئولان نظامی در موضوع کاهش فرار از خدمت سربازی بسیار مؤثر است.

به گفته وی یک نگاه مدبرانه و پیشگیرانه در خدمت می‌تواند برای سربازان بسیار خوشایند باشد، بنابراین افکار و کردار ما به‌عنوان مسئولان نظامی باید پیشگیرانه شود.

صالحی با تاکید بر توجه به ویژگی‌ها و انتظارات نسل جدید و شرایط آنها ادامه داد: در شرایط فعلی ضروری است راهکارهای قابل اجرا پیاده شود، امروز زبان صحبت و توان نیروها، همچنین نوع انتظارات و روش برخوردها دچار تغییر شده است و نگاه‌ها باید متناسب با این قضیه باشد و فضا را با توجه به شرایط درک کنیم.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح در پايان سخنان خود با بیان اینکه برگزاری مجمع های استانی پیشگیری از وقوع جرم فرصت مناسبی برای ایجاد سیاست های مشترک با یکدیگر است، گفت: بايد خروجي اين مجامع ارائه راهكارهايي مناسب در پيشگيري از وقوع جرم باشد تا شاهد كاهش هرگونه جرم و خلاف باشيم.

در این مراسم فرماندهان نظامی و انتظامی در زمینه بررسی نوین علل زمینه ساز جرم فرار از خدمت و راهکارهای کاهش و پیشگیری از آن مطالبی ارائه کردند.

تجلیل از فعالان پیشگیری از وقوع جرم، بخش دیگری از مراسم بود که از سرهنگ عباس عباس زاده مسئول حقوقی قرارگاه حمزه سیدالشهدا،

سرهنگ صالح سلطانی رئیس دایره قوانین و حقوقی قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا، سرهنگ محمود حنیف زاده معاون نیروی انسانی سپاه شهدای آذربایجان غربی، سرهنگ حسن زینال نژاد رئیس بازرسی مرزبانی آذربایجان غربی، سرهنگ صفر اسماعیلی معاون نظارت  و ارزشیابی مکتبی عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان غربی و فریدون عزیزیان کارشناس پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا