اخبار
کد خبر : 1730 ۱۳۹۴/۱۱/۲۷   

کاندیداهای مورد حمایت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی معرفی شد

راي به ليست اصلاح‌طلبان ضروری است

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی هشت کاندیدای لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید در استان را اعلام کرد.

به گزارش نای قلم، دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی اظهار کرد: احزاب 18 گانه عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان عصر امروز پس از مصاحبه با کاندیداها که در طول یک هفته اخیر انجام شد، تا این لحظه موفق به معرفی هشت کاندیدا از 12 کاندیدای مورد حمایت این شورا در آذربایجان غربی شده و به زودی چهار کاندیدای مورد حمایت دیگر را نیز معرفی می کند.

نادر علیزاده علت تاخیر در انتشار کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت در این استان را انتظار برای اعلام نهایی تایید صلاحیت ها معرفی کرده و افزود: متاسفانه رد صلاحیت بسیاری از کاندیداهای اصلاح طلب، شرایط را برای انتخاب گزینه های مورد حمایت سخت کرده بود و ما هنوز هم برای تایید صلاحیت برخی از کاندیداهای اصلاح طلب امیدوار هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که لیست اعلام شده از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی متشکل از چهره های اصلاح طلب و مستقل حامی دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: تردیدی نیست شاید برخی از کاندیداها نیز شایستگی حضور در لیست مذکور را داشتند ولی با کمال احترام به این بزرگواران تنها کاندیداهای معرفی شده در این لیست از اکثریت شاخص های مورد نیاز منطقه و البته مورد تاکید رهبران اصلاحات در کشور برخوردار شدند.

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی برگزاری نشست خبری این شورا را موکول به نهایی شدن لیست 12 نفره استان کرد و اسامی هشت کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید را به این ترتیب اعلام کرد.

کاندیداهای حوزه ارومیه:

دکتر علی ملازاده (سرلیست استان)

دکتر عابد فتاحی (مستقل و حامی دولت)

دکتر مصطفی فروزان

کاندیداهای حوزه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب:

مریم مسرت

مقصود باقری

کاندیدای حوزه خوی و چایپاره:

امین محمدی

کاندیدای حوزه ماکو، چالدران، پلدشت و شوط:

عین اله شریف پور (مستقل و حامل دولت)

کاندیدای حوزه نقده و اشنویه:

عبدالکریم حسین زاده (مستقل و حامی دولت)

لازم به ذکر است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی متشکل از احزاب مجمع روحانیون مبارز، مجمع نیروهای خط امام، حزب اعتماد ملی، حزب مردم سالاری، حزب همبستگی ایران اسلامی، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، حزب ندای ایرانیان، حزب اراده ملت ایران، حزب اسلامی کار، خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، حزب وحدت و همکاری ملی، مجمع زنان اصلاح طلب، حزب توسعه سازندگی ایران اسلامی، انجمن اسلامی روشنفکران، حزب مردمی اصلاحات، کانون مهندسین ایران اسلامی و مجمع نمایندگان ادوار مجلس هستند.

ضرورت راي به ليست اصلاح‌طلبان

با توجه به رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان با وجود اينكه این قشر برنامه‌ريزي منسجمي براي ورود به قوه مقننه داشتند، نتوانستند با برخی چهره‌هاي شناخته شده خود در اين انتخابات شركت كنند اما به هر روي تعداد قابل ملاحظه‌اي از نيروهاي گمنام تاييد صلاحيت شده‌اند كه داراي تفكر و شأن اصلاح‌طلبي هستند یا می‌توانند باشند. البته تعدادی از چهره‌هاي اصلاح‌طلب نيز كه در دوران اصلاحات يا نماينده مجلس بوده‌اند يا پست‌هاي مديريتي را برعهده داشته‌اند، تاييد صلاحيت شده‌اند اما بحث بيشتر بر سر نيروهاي كمتر شناخته شده است. اما مردم و به‌خصوص علاقمندان و حامیان جناح اصلاحات بايد دقت كافي داشته باشند و به كساني كه در ليست‌هاي اصلاح‌طلبان هستند، راي دهند؛ چرا كه اين افراد از نظر شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان افراد مورد تاييد و شناخته شده‌اي هستند و جاي نگراني درباره اصلاح‌طلبي و حامي دولت بودن اين افراد وجود ندارد.

آنچه در ادامه یادداشت حسین شکوهی عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان، آمده است: در اين شورا معيار‌هاي مختلفي براي سنجش اين افراد وجود دارد كه جاي هرگونه شك و شبهه‌اي را برطرف مي‌كند. افرادي كه مورد تاييد جميع اصلاح‌طلبان قرار گرفته‌اند داراي تخصص‌هاي لازم براي حضور در كميسيون‌هاي مختلف مجلس و مشاركت فعال در امر قانونگذاري با توجه به مشكلات جامعه خواهند بود. همچنين براي نيل به اين هدف لازم است كه اين افراد اهل كار جمعي و استفاده از ظرفيت‌هاي گوناگون در امور مختلف قوه قانونگذاري باشند. لذا اصلاح‌طلبان براي حمايت از اين گزينه‌ها، نقطه نظرات آنان را مورد بررسي قرار داده‌اند تا در صورت داشتن صلاحیت‌های اخلاقي و علمي از آنان حمايت شود؛ چرا كه مجموعه اصلاحات براي حمايت از افراد در ليست‌ها از آبرو و حيثت خود مايه خواهد گذاشت. هرچند اصلاح‌طلبان در شرايطي قرار دارند كه از ردصلاحيت‌ها گله‌مندند، اما امید آنها به مردمی است که از حق و حقوق خود استفاده خواهند كرد و با حضور حداكثري خود در انتخابات به کاندیداهای معرفی‌شده آنها رای خواهند داد. بارها ثابت شده است كه با انفعال و کنار کشیدن از صندق‌هاي راي، اتفاق خاصي نمي‌افتد و بعضا اين عدم حضور به منزله حمايت از طيف مقابل هم تلقي شده است. عدم‌حضور در پاي صندوق راي به معني واگذاري حق تعيين سرنوشت جامعه به اقليت است لذا به نظر مي‌رسد مردم بايد حتي در صورت عدم رضايت از شرايط سياسي، فرهنگي و اقتصادي در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند. خاصه حاميان اصلاحات بايد به افرادي كه مورد تاييد اصلاح‌طلبان هستند، راي قاطع دهند تا از اين طريق از ورود افراد غيرمتخصصي كه حائز انگيزه‌هاي ملي نيستند، به مجلس آينده جلوگيري شود. اهميت حضور مردم در انتخابات و راي به حاميان دولت و اصلاحات تا بدان حد است كه ممكن است حتي يك راي در سرنوشت جناح‌بندي مجلس آينده تاثير داشته باشد. همچنين با وجود مشكلات داخلي از جمله مساله ركود و تورم لازم است تا در مجلس آينده نوعي همدلي با دولت روحاني به وجود‌ آيد تا اينگونه مسائل با سرعت بيشتري برطرف شود. ضروري است كه در دوران پسابرجام افراد همراه با تفكر دولت در مجلس قانونگذاري قرار گيرند تا بتوان گام‌هاي موثرتری برداشت. اما اگر مردم به صورت محدود وارد صحنه شوند، طبيعتا دود این حضور کمرنگ به چشم خود آنها خواهد رفت.

در آخر بايد اذعان داشت كه براي ادامه مسير انتخابات رياست‌جمهوري 92 كه به درستي توسط اصلاح‌طلبان و مردم انتخاب شده است، بايد در انتخابات مجلس نيز همراهي كرد و به افرادي راي داد كه از ويژگي‌هاي لازم برخوردار باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا