اخبار
کد خبر : 1715 ۱۳۹۴/۱۱/۲۶   

قیاس ارزش مادی برای شغل پرستاری امری اشتباه است

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی گفت: قیاس ارزش مادی برای شغل پرستاری امری اشتباه است چرا که پرستاران زندگی خود را وقف قشری از جامعه می کنند که در حالت اضطرار به آنها مراجعه می کنند و ارزش این کار با رشته های دیگر قابل قیاس نیست.

به گزارش نای قلم، ابراهیم حسنی امروز در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، اظهار کرد: ما همیشه باید در حال آموختن و آموزش دادن باشیم و به علم روز مسلط شویم چرا که لازمه خدمت رسانی درست، مجهز کردن خود به علم روز است.

حسنی مطرح کردن و شناساندن رشته پرستاری را در جامعه، وظیفه پرستاران و سازمان های ذیربط عنوان و خاطرنشان کرد: شما پرستاران قشری هستید که عارفانی همچون امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی به کار شما غبطه خورده و حاضرند یک عمر عبادت خود را با یک شب پرستاری شما عوض کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گزارشی از اقدامات انجام یافته در بحت تحول نظام سلامت را ارائه کرد و کاهش پرداختی از جیب مردم، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تجهیز مراکز درمانی، توسعه بلوکهای زایمانی، افزایش زایمان های طبیعی، افزایش خدمات پاراکلنیکی، تجهیز بیمارستان ها به MRI  ، سی تی اسکن و نوسازی تخت های بیمارستانی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی در پایان به تعامل خوب دانشگاه با سازمان نظام پرستاری، سازمان نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر اشاره و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بخشی از بدهی های  همکاران پرستار پرداخت شود. 

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه نیز در این مراسم از تشکیل کمیته علمی در وزارت متبوع خبر داد و گفت: خوشبختانه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه نیز عضو این کمیته است و امیدواریم در سال 1395 شاهد تجدید نظر در بحث آموزش پرستاری باشیم.

حسین حبیب زاده در ادامه چالش های آموزش پرستاری را، جایگاه ویژه اعضاء هیئت علمی پرستاری، کمبود یا کم رنگ شدن اخلاقیات در حوزه پزشکی و پرستاری ذکر کرد و گفت: از آنجا که مهمترین سرمایه جامعه پرستاری اعتمادی است که بیماران به آنان دارند پس ما باید پاسخگوی خوبی برای اعتماد بیماران باشیم.

برنامه با اجرای موسیقی، اجرای دکلمه و مسابقه حضوری بین حاضران و اهدای لوح تقدیر و هدایای پرستاران نمونه کشوری و استانی پایان یافت.

گفتنی است در این مراسم سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی نیز از جمعی از پرستاران نمونه دانشگاه از طرف آن سازمان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا