اخبار
کد خبر : 1713 ۱۳۹۴/۱۱/۲۶   

کاندیداها ملزم به اجرای قانون هستند

رئیس دفتر هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان غربی گفت: کاندیداها ملزم به اجرای قانون هستند.

به گزارش نای قلم، قنبر کریم‌نژاد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه افرادی که کمر بسته اند تا وارد مجلس شورای اسلامی شوند و قانون تدوین و تصویب کنند باید خود قانون را رعایت کنند، گفت: کاندیداها باید افرادی قانونمند بوده و به رعایت قانون معتقد باشند.

وی افزود: کاندیداها در زمان و مهلت قانونی تبلیغات نسبت به معرفی برنامه‌های خود اقدام کنند تا مردم با شناخت و آگاهی بیشتری در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

کریم‌نژاد تاکید کرد: هیات نظارت حق دخالت در انتخابات را ندارد اما در عین حال رصد انتخاباتی همه کاندیدا‌ها و افراد مرتبط به فضای انتخابات در طول سال توسط دفتر هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان آذربایجان غربی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیات نظارت استان با 10 هزار نفر ناظر امین آمادگی دارد در یک هزار و 990 شعبه اخذ رای در 17 شهرستان وظیفه نظارت خود را با رعایت اصول بی طرفانه، امانت داری و قانونمداری اعمال کند.

کریم‌نژاد با بیان اینکه امسال برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 34 نفر از حوزه انتخابیه استان ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد 11 نفر بعد از ثبت نام اعلام انصراف کرده و هفت نفر نیز در آزمون مربوطه شرکت نکردند و 13 نفر نیز در آزمون رد شدند و در ‌‌نهایت با اضافه شدن دو کاندیدای احراز صلاحیت شده از استان‌های اصفهان و زنجان، پنج نفر در مرحله نهایی این رقابت در آذربایجان غربی برای راهیابی به مجلس خبرگان با هم رقابت می‌کنند.

کریم نژاد با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی از احتمال بازگشت برخی از کاندیداهای رد و  عدم احراز صلاحیت ها در اعتراضات قانونی تا تاریخ ۲۸ بهمن و اعلام رسمی از سوی وزارت کشور ۲۹ بهمن خبر داد و گفت: از ۴۴۴ نفر ثبت نامی ۱۷۹نفر تایید صلاحیت شده اند و ۲۳ نفر انصراف داده و ۲ نفر در مرحله انصراف قرار دارند.

کریم نژاد گفت: ثبت نام این دوره نسبت به دوره گذشته ۲۶۰ درصد رشد دارد.

رئیس دفتر هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان همچنین از کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی خواست از فردا به مدت چهار روز اسامی نمایندگان خود برای حضور بر سر صندوق‌های رای را به دفتر هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان آذربایجان غربی اعلام کنند.

 در پایان این مراسم کاندیداهای اهل تسنن و تشیع از حوزه‌های انتخابیه استان دیدگاه‌های خود در مورد نحوه رعایت قانون و التزام به اخلاق انتخاباتی برای ایجاد رقابتی پرشور و حداکثری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا