Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1702 ۱۳۹۴/۱۱/۲۵   

همکاری دستگاه‌های مسئول برای جبران کسری آب ضروری است

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مسئول برای جبران کسری آب تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: با وجود اینکه استان آذربایجان غربی وضعیت آبی بهتری نسبت به بسیاری از استان های کشور دارد، لیکن با برنامه ریزی صحیح جهت استفاده مناسب از منابع آب و اجرای طرح های اولویت دار در این زمینه می توان مسئله کم آبی را مدیریت کرد.

وی با اشاره به طرح ها و اقدامات دستگاه های اجرایی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی استان خواستار ارائه طرحی جامع از سرانه فضای سبز و روش های آبیاری نوین، راهکارهای تغییر الگوی کشت با درنظر گرفتن نیازمندی های استان از طریق تشکیل کمیته مشترک  متشکل از ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری، جهادکشاورزی، شهرداری و راه و شهرسازی استان شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و دبیر شورا نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به نامه دبیر شورای امنیت کشور مبنی بر جدی بودن مسئله آب بر لزوم صرفه جویی در بخش های مختلف تاکید و تغییر الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری را از مباحث مورد بحث در بند 6 مصوبات شورای عالی آب دانست.

دانشجو روند رو به رشد استخرهای غیرمجاز در حوزه منابع طبیعی استان را  مهمترین مسئله استان در حوزه آب بعد از چاه های غیرمجاز دانست و بر لزوم شناسایی این استخرها و تخریب و جلوگیری از افزایش آنها تاکید کرد.

در ادامه این نشست نمایندگان هریک از دستگاه های اجرایی گزارشی از حوزه عملکرد خود در زمینه موضوعات مورد بحث در این نشست ارائه داده و راهکار های مناسب را در خصوص کاهش مصرف آب در بخش های مختلف ارائه دادند.

لزوم توجه به مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی، استفاده از روش های نوین آبیاری، استفاده از گیاهان کم آب بر و تولید گونه های مقاوم در فضا سازی شهری، تغییر الگوی کشت کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه و احداث ایستگاه های سنجش و پایش در راستای حفظ سفره های زیر زمینی و ساماندهی کارواش‌ها از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا