اخبار
کد خبر : 1699 ۱۳۹۴/۱۱/۲۴   

اجرای مطالعات طرح تدوین سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری ارومیه

شهر پایه و اساس توسعه گردشگری است. این صنعت در جامعه شهری بر اساس اختصاص دادن فضاهای خاص برای گذران اوقات فراغت و نیازهای مختلف تفریحی، میراثی، تاریخی و… نقش بسیار مهمی در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شکل مثبت و منفی از طریق رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است.

به گزارش ناي قلم، نواحی شهری که جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارند غالباً مقاصد گردشگری مهمی محسوب می‌شوند. شهرها معمولاً جاذبه‌های متنوع و بزرگی شامل موزه‌ها، بناهای یادبود، پارک‌ها، شهربازی، مراکز خرید، مناطقی با معماری تاریخی دارا بوده که این امر به خودی خود گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

نخستین شرط موفقیت هر شهر در توسعه گردشگری شهری وجود زیرساخت‌های مناسب شهری، مدیریت عاقلانه و مدبرانه در عرصه های سیاسی فرهنگی، اجتماعی و مانند آن است. دومین شرط برای تضمین موفقیت سیاست توسعه گردشگری شهری، نظم دادن و آمایش جاذبه های شهری و ایجاد تسهیلات و امکاناتی است که دسترسی به جاذبه‌ها را بیش از پیش آسان سازد.

از اين روز پیشینه فرهنگی مردم ارومیه، تاریخ كهن، آب و هوا و طبیعت زیبا و بكر این شهر از جمله عواملی است كه توجه به گردشگری را ضروری می‌سازد.

در اين راستا نايب رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر ارومیه می گوید: مطالعات طرح تدوین سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری ارومیه در حال اجرا است .

حسین بخشایشی، در گفت و گویی می افزاید: در حال حاضر مطالعات طرح تدوین سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری برای توسعه صنعت سرمایه گذاری و گردشگری در شهر ارومیه در حال اجرا است.

وی از تصویب لایحه ماده واحده قانون سرمایه گذاری و گردشگری توسط شورای اسلامی شهر در ارومیه خبر می دهد و عنوان می کند: هم اینک این لایحه در مجلس شورای اسلامی به منظور اجرا در مرحله تصویب است که با اجرای آن زمینه جذب سرمایه گذار در شهرها فراهم می شود.

بخشایشی در ادامه با اشاره به مقوله توسعه گردشگری در ارومیه با توجه به وجود مناطق بکر طبیعی و بناهاي تاریخی، تاكيد می کند: برای توسعه صنعت گردشگری در شهر ارومیه باید زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای جذب گردشگر تحقق یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا