اخبار
کد خبر : 1697 ۱۳۹۴/۱۱/۲۴   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

خودروی حامل بار قاچاق 4.5 میلیارد ریالی به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی خوی از کشف محموله قاچاق 4.5 میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اسفندیار احمدی در تشریح این خبر گفت: ماموران در حین کنترل خودرو های عبوری در محور "ماکو- خوی" به یک دستگاه کامیون تریلی به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از کامیون توقیفی 185 ثوب انواع البسه و 93 هزار عدد انواع مواد غذایی کشف شد؛ برابر اعلام کارشناسان امر ارزش کالای مکشوفه 4.5 میلیارد ریال براورد شده است.

سرهنگ احمدی با اشاره به اینکه در این راستا یک دستگاه کامیون تریلر توقیف و یک نفر متهم دستگیر شد تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

دستگیری سارقان با 10 فقره سرقت در ارومیه

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری سارقان حرفه ای منازل با 10 فقره سرقت در ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ سامان غنی زاده در گفت و گویی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان منازل را شناسایی کرده و در استعلام های صورت گرفته مشخص شد که متهمان مذکور از سارقان حرفه ای و سابقه دار هستند.

سرهنگ غنی زاده تصریح کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، ماموران به صورت نامحسوس آنها را تحت نظر قرار داده و حین سرقت از یک منزل دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های پلیسی به 10 فقره سرقت از منازل این شهر اعتراف کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز مقداری از اموال مسروقه از قبیل 300  میلیون ریال وجه نقد کشف  و یک دستگاه  خودرو  که د رامر سرقت از آن استفاده می شد توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این راستا دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضائی شدند.

فرجام بی احتیاطی راننده سواری پژو جان عابر پیاده را گرفت

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از برخورد خودروی سواری پژو 206 با عابر پیاده در محور ارومیه-سلماس و فوت آن خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ عباس فرمانی در گفت و گویی اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف جرحی در محور ارومیه –سلماس بلافاصله ماموران پلیس راه شهرستان ارومیه به محل حادثه اعزام پس از حضور در صحنه به کمک عوامل امدادی یک نفر از مصدومان حادثه را به مراکز درمانی اعزام کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مجروح این حادثه دلخراش به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت شد، افزود: در بررسی های به عمل آمده از صحنه توسط کارشناسان پلیس راه مشخص شد راننده خودروی سواری پژو 206 به جهت عدم رعایت سرعت مطوئنه و توجه به جلو باعث این حادثه دلخراش شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در پایان به شهروندان توصیه کرد با توجه به اینکه علل عمده تصادفات انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی است لذا در سفرهای برون شهری از عجله و شتاب بی مورد در رانندگی خودداری کنید و همچنین همه سرنشینان خودرو باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.

کشف 136 راس گوسفند از مخفيگاه سارقان احشام در "چالدران "

فرمانده انتظامي " چالدران " از دستگيري سارقان احشام و کشف 136 راس گوسفند مسروقه خبر داد .

به گزارش نای قلم، سرهنگ" درستي " در گفت و گویی اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه چند نفر به اسامي "امير"، "چنگيز" و "احمد" اقدام به سرقت احشام از روستاهاي شهرستان "چالدران" مي کنند و در بازار به فروش مي رسانند ، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت .

 اين مقام انتظامي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي، موفق شدند سارقان احشام را شناسايي کنند؛ در استعلام هاي صورت گرفته مشخص شد که متهمان مذکور از سارقان حرفه اي و سابقه دار هستند.

 وي تصريح کرد : پس از شناسايي مخفيگاه متهمان ، ماموران به صورت نامحسوس، آنها را تحت نظر قرار داده و پس از کسب مجوز قضائي موفق شدند در يک عمليات غافلگيرانه متهمان را در مخفيگاهشان دستگير کنند.

 سرهنگ "درستي" ادامه داد : در بازرسي از مخفيگاه متهمان 136 راس گوسفند و پنج راس اسب مسروقه کشف و همچنين يک دستگاه خودرو که در کار سرقت از آن استفاده مي شد ، توقيف شد .

به گفته وي،  برابر اعلام کارشناسان ارزش تقريبي احشام يک ميليارد ريال برآورد شده است.

سرهنگ درستي با اشاره به اينکه در اين راستا سه متهم دستگير شدند ، تصريح کرد : متهمان در بازجويي هاي انجام شده به 12 فقره سرقت احشام از روستاهاي اين شهرستان اعتراف کردند.

 فرمانده انتظامي شهرستان چالدران در پايان با اشاره به اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني ، تحويل مقامات قضائي شدند ، خاطر نشان کرد : عدم توجه به توصيه‌هاي پليس و كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از احشام و اعتماد بيش از حد به افراد ناشناس زمينه‌ساز بروز سرقت از دامداري ها مي‌باشد كه لازم است شهروندان در پيشگيري از سرقت توجه به توصيه‌هاي پليس را مورد تاكيد قرار دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا