اخبار
کد خبر : 169 ۱۳۹۴/۰۴/۱۴   

طرح جامع – تفصیلی در چهار شهر آذربایجان غربی اجرا مي‌شود

طرح تفصيلي عبارت از طرحي است که بر اساس معيارها و ضوابط کلي طرح جامع شه نحوه استفاده از زمين‌هاي شهري در سطح محلات مختلف شهر و موقعيت و مساحت دقيق زمين براي هر يک از آن‌ها و وضع دقيق و تفصيلي شبکه عبور و مرور و ميزان تراکم جمعيت و تراکم ساختماني در واحدهاي شهري و اولویت‌های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازي و توسعه و حل مشکلات شهري و موقعيت تمام عوامل مختلف شهري در آن تعيين مي‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکيت بر اساس مدارک ثبتي تهيه و تنظيم مي‌شود.

به گزارش ناي قلم، طرح تفصیلی به نوعی چارچوب و شالوده تمامی طرح‌های توسعه ای شهري بوده و هرگونه طرح در حال اجرا و یا برنامه ریزی شده جهت اجرا، از جمله طرح‌های عمرانی، ترافیکی، فضای سبز و ... همه بر اساس طرح تفصیلی شهر اجرا می‌شود. به طوري كه هرگونه پروژه اعم از کوچک و بزرگ که در سطح شهر اجرا می‌شود در طرح تفصیلی پیش بینی شده است.

با توجه به اهميت اين موضوع تهيه طرح تفصيلي در آذربايجان غربي نيز جزو اولويت‌هاي مديريت شهري است كه در حال حاضر کارهای اجرایی طرح‌های جامع – تفصیلی چهار شهر در آذربایجان غربی آغاز شده است.

 مدير معماري و شهرسازي اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با بيان اين مطلب اظهار كرد: طرح‌های جامع- تفصیلی شهرهای قطور، نوشین شهر و سرو از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهیه و پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری جهت اجرا به استانداری آذربایجان غربی ابلاغ شده است.

 محمدعلي پورعلي همچنین از تصویب طرح جامع- تفصیلی شهر دیزج‌دیز در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و اضافه كرد: برنامه اجرایی طرح جامع- تفصیلی شهر دیزج دیز در روزهای آتی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر میاندوآب در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده است، ادامه داد: کارهای اجرایی این طرح بعد از اصلاح و تکمیل مدارک به استانداری آذربایجان غربی ابلاغ می‌شود.

پورعلی به تصویب طرح جامع تفصیلی شهر چهاربرج در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و گفت: همچنین این طرح به منظور بررسی در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری به دبیرخانه این شورا ارسال شده است.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: طرح جامع – تفصیلی شهر محمدیار به تایید کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده و در روزهای آتی در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح خواهد شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا