Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1689 ۱۳۹۴/۱۱/۲۴   

سی و هشتمین نشست نقد و بررسی کتاب خوی برگزار شد

سی و هشتمین جلسه کتاب خوی به نقد و بررسی کتاب "انقلاب اسلامی در خوی" اختصاص داشت.

به گزارش نای قلم، در این جلسه که با حضور جمع کثیری از علاقه مندان و فرهیختگان در سالن آمفی تئاتر هلال احمر این شهر برگزار شد حجت الاسلام شکوری با اشاره به لزوم تاسیس تیم های جمع آوری و تنظیم اسناد انقلاب اسلامی  خاطرنشان کرد: بدون اشاره به نقش آفرینی مردم و علمای خوی در جنگهای روس و عثمانی، انقلاب  مشروطه و نا امنی های بعد از انقلاب جایگاه مردم خوی در تحولات اجتماعی- سیاسی مشخص نخواهد شد.

امام جمعه خوی با اشاره به جزئیات و فصل بندی های کتاب انقلاب اسلامی در خوی تاکید کرد: بیشتر علمای درجه اول خوی از شاگردان و هم دوره ای های امام در قم و نجف بودند که با افکار و شخصیت ایشان آشنایی داشتند.

وی عدم اشاره کافی به نقش علما و نقش آفرینی و جایگاه مردم خوی در انقلاب اسلامی را از جمله کاستی های این کتاب بیان کرد و افزود: در بیشتر کتاب هایی که در بعد از انقلاب مشروطه به چاپ رسیده اند در مورد نقش آفرینی علما کوتاهی شده است.

وی همچنین خواستار استفاده از اسناد ساواک در هر چه بار تر شدن جلد های بعدی این کتاب شد.

در ادامه جلسه، نویسنده کتاب عنوان کرد:  وجود مشکلات بسیار زیاد در جمع آوری مطالب و انتظارات و مطالب متنوع، تنظیم تاریخ  محلی را بسیار سخت کرده است .

نقی دادرسی خاطر نشان کرد: با وجود مراجعه  به ادارات و افراد مختلف از جمله  دفتر امام جمعه ،تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید مساعدت خاصی از سوی ادارات و مسوولین به عمل نیامده و این کار را به تنهایی انجام داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: خوشحالم که وجود این کتاب باعث شده است تا امروز در سالگرد پیروزی انقلاب دور هم جمع شویم. ای کاش فضای امروز خوی در زمان تدوین این کتاب وجود داشت تا حق مطلب بهتر ادا می شد.

وی اظهار امیدواری کرد:  تاسیس دبیرخانه دایمی جمع آوری اسناد انقلاب اسلامی به همت خانه دانش و فرهنگ زریاب و معاونت فرهنگی شهرداری خوی ، گام موثری برای تهیه آثار ماندگار این حوزه  باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری خوی نیز طی سخنانی از راه اندازی دبیرخانه دائمی جمع آوری اسناد انقلاب اسلامی به همت شهرداری خوی و سازمان مردم نهاد خانه دانش و فرهنگ زریاب خبر داد.

حسین شرفخانلو گفت: در جلسه مقدماتي بررسي اين كتاب مشخص شد به علت عدم دسترسی نویسنده به برخی منابع و افراد دست اول ، برای چاپ ویرایش دوم این کتاب لازم است هم زمینه آشنایی بیشتر اهالی خوی با این کتاب فراهم شود و هم با همکاری افرادی که به نحوی از انحا به اطلاعات، اسناد و عکسهای وقایع انقلاب در خوی دسترسی دارند چاپ دوم بسیار پربارتر از چاپ اول به دست علاقه مندان برسد.لذا در اين جلسه بسياري از افرادي كه به نوعي در فعاليتهاي انقلابي مشاركت داشته اند دعوت به همكاري شده اند تا با كمك آنها اسناد ، عكسها و آثار مربوطه جمع آوري شده و در ويرايش دوم اين كتاب مورد استفاده قرار گيرند.

در حاشیه این جلسه بخشی از اسناد تصویری واصله به دبیرخانه جمع آوری اسناد انقلاب اسلامی در خوی به نمایش درآمد.

کتاب انقلاب اسلامی در خوی نوشته نقی دادرسی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور است که از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال 1389 منتشر شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا