اخبار
کد خبر : 1682 ۱۳۹۴/۱۱/۲۰   

سمن ها خود را بازوان اجرایی دولت بدانند

مدیرکل امور اجتماعی آذربایجان غربی گفت: سمن ها خود را بازوان اجرایی دولت و یار و مددکار ارگان های دولتی در اجرا و انجام امور بدانند.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور امروز در جلسه نقش سازمان‌های مردم نهاد در مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: کشورهای در حال توسعه واقفند که نمی توان بار تمام مسئولیت ها را بر دوش دولت انداخت و مشارکت‌های اجتماعی در قالب سازمان‌های مردم نهاد امری لازم و ضروری است از این رو باید از ظرفیت سمن‌های آذربایجان غربی برای کمک به دولت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروزه لزوم حضور سازمان های مردم نهاد در تمام حوزه ها امری آشکار و بی بدیل است، افزود: سمن‌ها به عنوان یک پل ارتباطی دائم و شفاف، از یک سو مشکلات و نظرات مردم را به دولت منعکس می‌کنند، از سوی دیگر مردم را از ظرفیت‌ها، مسئولیت‌ها و محدودیت‌های دولت آگاه می‌سازند.

عطاپور نخستین کارکرد سازمان‌های مردم نهاد را اطلاع رسانی در زمینه تنویر افکار عمومی دانست و افزود: جلب مشارکت عمومی، جذب سرمایه و منابع مردمی و ایجاد، گسترش و تقویت هماهنگی بین مجموعه دولت و ملت از دیگر کارکردهای تشکل‌های مردم نهاد است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی اعضای تشکل‌ها را ضروری دانست گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار سایر فعالیت دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید به اینکه کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد استمرار یابد، تاکید کرد: توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد در قالب آموزش و ارتقای آگاهی و وظایف آنها باید در اولویت باشد.

عطاپور با بیان اینکه فکر و ایده به عنوان سرمایه پایدار هستند و باید از این ظرفیت‌ها و نیروی انسانی استفاده کرد، تصریح کرد: با همدلی و هم‌زبانی می‌توانیم تاکیدات مقام معظم رهبری در برجسته کردن نقش سمن‌ها را به طور چشمگیری اجرایی کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا