اخبار
کد خبر : 1677 ۱۳۹۴/۱۱/۲۰   

60 تخلف تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در ارومیه گزارش شده است

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: طی 15 روز گذشته 60 تخلف تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در ارومیه گزارش شده است که در این راستا اقدامات لازم انجام می گیرد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ صمدپور در نشست مشترک هیئت های اجرایی و نظارت بر انتخابات اظهار کرد: در طول 20 روز اخیر نیز 150 بار از طرف مردم ارومیه مبنی بر نارضایتی و اعتراض به فعالیت ستادهای غیررسمی گزارش شده است.

وی افزود: در راستای نظارت و سالم برگزار شدن انتخابات یک هزار و 550 نیرو برای محافظت از صندوق های رای  و یک هزار و 200 نفر به صورت غیرمستقیم سازماندهی شده اند.

فرمانده انتظامی ارومیه اظهار کرد: از آنجایی که حفاظت از صندوق های رای و صیانت از آرای مردمی با نیروی انتظامی است، تمهیدات لازم برای فراهم سازی بهترین امنیت در جهت برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

صمدپور از کاندیداها خواست قانون را رعایت کرده و قانون شکنی نکنند و از انجام کارهایی که برخلاف قانون است به شدت اجتناب کنند.

وی از آمادگی کامل نیروی انتظامی شهرستان در برقراری نظم و امنیت انتخابات خبر داد و اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی بدون هواخواهی و جانب داری از شخص، گروه و جناح خاصی، سعی می کند به گونه ای نظم را حاکم کند که کاندیدا ها بتوانند تبلیغات سالم خود را انجام داده و مردم بتوانند به راحتی رای بدهند.

صمدپور افزود: برای دستیابی به این مهم سعی کرده ایم تا پوشش انتظامی مناسب و هماهنگی را با سایر ادارات سطح شهرستان ایجاد کنیم.

به گفته وی طبق ماده 57قانون انتخابا  استفاده از هرگونه پلاكارد ، پوستر، ديوارنويسي و كاروانهاي تبليغاتي و استفاده از بلندگوهاي سيار در خارج از محيط سخنراني و امثال‌آن به استثناء عكس براي تراكت و جزوه و همچنين سخنراني و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنان ممنوع است.

صمدپور ادامه داد: طبق ماده 58  هيچ كس حق ندارد آگهي‌ تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي راكه در محلهاي مجاز الصاق شده در زمان قانوني تبليغات پاره و‌يا معدوم يا مخدوش نمايد و عمل مرتكب جرم محسوب مي‌شود. ‌

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: هرگونه الصاق ونصب اعلاميه، عكس،‌پوستر و بنر و پارچه هاي تبليغاتي به طور كلي ممنوع است و مأمورين انتظامي در صورت مشاهده چنين مواردي بايد نسبت به امحاء آنها اقدام کرده و متخلفين را جلب و به مقامات قضائي تحويل کنند.

وی گفت: دشمنان داخلی و خارجی در صدد کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق های رای هستند اما بار دیگر مردم کشور ایران اسلامی  با حضور پر شور خود در پای صندوق های رای نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

معاون دادستان ارومیه نیز در این نشست تاکید کرد: رعایت حقوق مردم ضروری است و کاندیداها باید به این موضوع توجه کنند.

حجت الاسلام خدایی، اظهار کرد: کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی به صورت مرتب تحرکات کاندیداها را رصد می کند و در حال حاضر معاونت پیشگیری، یک بازپرس و یک دادستان به صورت شبانه روزی مشغول نظارت و کنترل شرایط هستند و اجازه نخواهیم داد با آبروی مردم و حق الناس بازی بشود و در صورت تخلف به شدت برخورد می شود.

در همایش نشست مشترک کاندیدا‌ها و هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات در ارومیه تعدادی از کاندیدا‌ها به بیان دیدگاهای خود پرداختند که نقطه اشتراک همه آن‌ها التزام عملی به قانون و اخلاق انتخاباتی و ضرورت جلوگیری از سوء استفاده برخی کاندیدا‌ها از امکانات دولتی و نهادهای خدماتی عمومی بود.

در همایش نشست مشترک کاندیدا‌ها و هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات در ارومیه تعدادی از کاندیدا‌ها به بیان دیدگاهای خود پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا