اخبار
کد خبر : 1676 ۱۳۹۴/۱۱/۲۰   

منابع مالی نامزدها رصد می شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان ارومیه گفت: تمام منابع مالی و تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رصد می شود.

به گزارش نای قلم، حسین‌ حسین‌زاده امروز در نشست مشترک هیئت های اجرایی و نظارت بر انتخابات اظهار کرد: قانون اساسی به صراحت وظایف مهم هیئت های نظارت شورای نگهبان در امر برگزاری انتخابات را مشخص کرده که این هیئت ها به وظایف و رسالت قانونی خود عمل می کنند.

وی افزود: دست اندرکاران انتخابات مسئولیت حساس و سنگینی برعهده دارند که اجرای سالم انتخابات از وظایف مهم آنان است.

حسین زاده با بیان اینکه برخی نامزدها نسبت به تبلیغات زودهنگام اقداماتی انجام داده و در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تبلیغات زودهنگام از مصادیق تخلف انتخاباتی است و بر اساس قانون نامزدهای انتخابات در زمان مشخص اجازه فعالیت تبلیغاتی دارند و باید نسبت به آن پایبند باشند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این حوزه مسئولان اجرایی انتخابات و قضایی بدون چشم پوشی با متخلفان برخورد جدی دارند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان ارومیه ادامه داد: اخلاق مقدم برهمه چیز است و نامزدهای انتخاباتی باید قبل وبعد از انتخابات اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کنند.

او همچنین اظهار کرد: از طرف اقشار مختلف مردم به ویژه ساکنان محله‌های دفاتر نامزدها شکایت‌هایی به این مجموعه رسیده است، که در دست بررسی هستند.

وی با تاکید به اینکه عوامل اجرایی و نظارت شهرستان حق دخالت در انتخابات را ندارند، افزود: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از دیگر مصادیق جرم است که در صورت مشاهده استفاده از هرگونه امکانات دولتی برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.

حسین‌زاده با بیان اینکه فضای مجازی توسط هیئت اجرایی و مراکز امنیتی و اطلاعاتی رصد می شود، تصریح کرد: اخیرا در برخی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی تخریب و جوسازی مشاهده می‌شود که این رفتار‌ها از دید ناظران پنهان نیست و حتما با آن برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: از ۲۹ بهمن ماه مدت قانونی برای تبلیغات آغاز می شود که انتظار می‌رود نامزدهای تائید صلاحیت شده تا فرا رسیدن این مهلت قانونی از خود سعه‌صدر و بردباری نشان دهند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: در ارتباط با تعداد نامزدهای تائید صلاحیت شده یک لیست نهایی وجود ندارد چرا که صلاحیت‌ها و سوابق افراد ثبت‌نام‌کننده در مراجع ذیربط همچنان در دست بررسی است.

وی به این نیز اشاره کرد که در راستای برگزاری انتخابات سالم، ناظرانی حضور خواهد داشت که جزو سالم ترین، معقول ترین و قابل قبول ترین افراد منطقه و امین مردم باشند و در عین حال استقلال کامل داشته و هیچ وابستگی به جریانات سیاسی نداشته باشند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا