Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1672 ۱۳۹۴/۱۱/۱۹   

دستگیری متخلفان برداشت شن و ماسه از بستر دریاچه ارومیه

رودخانه ها از دیرباز مورد توجه جوامع بشری بوده اند و در اساس زندگی و شکل گیری جوامع انسانی و تمدن های بشری بسیار موثر واقع شده اند.

به گزارش نای قلم، سدسازی، آلودگی های ناشی از تخلیه فاضلاب ها، بهره برداری از شن و ماسه بستر رودخانه ها هر یک به نوعی در دگرگونی محیط زیست رودخانه ها موثر هستند. پیامدهای زیست محیطی استخراج شن و ماسه از بستر برخی از رودخانه ها به آسانی قابل مشاهده و رویت است که عدم کنترل باعث تخریب اکوسیستم هایرودخانه ای و ساحلی می شوند.

با توجه به پسروی شدید آب دریاچه ارومیه در سال های اخیر، افراد سودجو تلاش در تصاحب زمین ها و برداشت های غیرقانونی شن، ماسه و نمک از بستر دریاچه ارومیه هستند که در سال جدید با همت و جدیت قاطع نیروهای یگان حفاظت اداره پارک ملی دریاچه ارومیه مقابله ی جدی با این امر به عمل آمده است.

تخریب بستر زیستگاه ها به ویژه در پارک های ملی از جمله  آسیب های مهم زیست محیطی هستند که نیاز به توجه و پیگیری بیشتر در زمینه جلوگیری از این تخلفات زیست محیطی است.

مدیر کل محیط زیست  آذربایجان غربی گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دریاچه ارومیه، متخلفان برداشت غیرمجاز شن، ماسه و نمک از بستر این دریاچه را دستگیر کردند.

پرویز آراسته افزود: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دریاچه ارومیه با گشت در حوزه پارک ملی دریاچه ارومیه، دو متخلف برداشت غیرمجاز شن، ماسه و نمک از بستر دریاچه ارومیه را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: هر گونه برداشت شن و ماسه از حریم دریاچه ارومیه غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد.

آراسته تصریح کرد: گشت و کنترل مداوم نیروهای یگان حفاظت اداره پارک ملی دریاچه ارومیه،نتیجه ای اثربخش در جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر و سواحل دریاچه ارومیه داشته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا