اخبار
کد خبر : 1671 ۱۳۹۴/۱۱/۱۹   

اخبار کوتاه شهرستان ها

صلاحیت چهار داوطلب تایید و سه نفر دیگر در مهاباد رد شد

رئیس ستاد انتخابات شهرستان مهاباد گفت: صلاحیت چهار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این شهرستان از سوی شورای نگهبان تایید و صلاحیت سه نفر دیگر رد شد.

جعفر کتانی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مهاباد 46 نفر ثبت نام کرده بودند که دو نفر از آنها انصراف دادند.

وی اضافه کرد: از مجموع 44 نفر از داوطلبانی که اسامی آنها به هیات نظارت اعلام شده بود، چهار نفر را بانوان و 40 نفر را مردان تشکیل می دادند.

کتانی گفت: از این افراد نیز در مجموع 16 نفر در هیات نظارت تایید صلاحیت شدند و صلاحیت 26 نفر نیز مورد تایید قرار نگرفت.

وی افزود: همچنین سه نفر از داوطلبان که پیش تر صلاحیت آنها در هیات های اجرایی و نظارت استان تایید شده بود، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند که شامل یک نفر از بانوان و دو نفر از مردان هستند.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: از میان 26 نفری نیز که صلاحیت آنها در مرحله نخست رد شده بود، صلاحیت چهار نفر توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت.

وی گفت: در همین مدت نیز یک نفر از تایید صلاحیت شدگان این شهرستان نیز انصراف داده است.

کتانی افزود: به این ترتیب چنانچه نتیجه بررسی صلاحیت ها به این شکل باقی بماند، 16 نفر برای یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مهاباد با هم رقابت خواهند کرد.

عملیات اجرایی هفت واحد آموزشی در تکاب آغاز شد

همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی هفت واحد آموزشی روز دوشنبه با حضور فرماندار و امام جمعه تکاب آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تکاب در آیین کلنگ زنی این طرح های آموزشی گفت: این واحدهای آموزشی شامل دو باب مدرسه 12 کلاسه شهری و پنج باب مدرسه دو کلاسه روستایی است که با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی در شهرستان تکاب احداث می شود.

یحیی علی پناه افزود: برای احداث دو طرح آموزشی در سطح شهر تکاب با زیربنای پنج هزار 500 مترمربع هر کدام در دو طبقه بالغ بر 40 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تخریب و نوسازی مدارس اختصاص یافته که پیش بینی می شود در مدت دو سال احداث شود.

وی اظهار کرد: همچنین پنج باب مدرسه دو کلاسه با مشارکت یکی از خیرین مدرسه ساز در روستاهای دور افتاده و صعب العبور شهرستان تکاب احداث می شود.

علی پناه گفت: هزینه احداث این مدارس روستایی از محل کمک یک خیر مدرسه ساز به نام پدرام سلطانی به میزان یک میلیارد و 750 میلیون ریال و نیز تخصیص اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان توسعه و نوسازی مدارس تامین شده است.

وی اضافه کرد: این مدارس روستایی مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسند.

علی پناه گفت: با بهره برداری از این هفت واحد آموزشی بیش از 800 نفر از دانش آموزان شهرستان تکاب از فضای آموزشی مناسب بهره مند خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تکاب اظهار کرد: امسال احداث 23 کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز شهرستان تکاب تعهد شد که بیش از نیمی از آنها تحویل شده و بقیه در حال اجرا است.

علی پناه گفت: تاکنون بیش از 120 کلاس درس در قالب 30 واحد آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه ساز در شهرستان تکاب احداث شده است.

اهدای کمک جهیزیه به 22 زوج زیرپوشش کمیته امداد شوط

مدیر کمیته امداد شوط از اهدای 22 مورد جهیزیه و هدیه برای نوعروسان در این شهرستان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

محمدنژاد در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ترویج و توسعه ازدواج آسان در بین مددجویان یکی از اولویت‌های مهمی این نهاد است، اظهار کرد: به همین منظور در ایام‌الله دهه‌فجر امسال 22 مورد جهیزیه و هدیه برای نوعروسان زیر پوشش این نهاد به مبلغ 41میلیون تومان، به ازای هر نفر 2 میلیون تومان اهدا می‌شود.

وی تعداد خانوار های تحت پوشش این نهاد در شهرستان را یک هزار و 971خانوار اعلام و خاطر نشان کرد: ایجاد سازوکارهای مناسب در راستای تسهیل در ازدواج مددجویان به‌عنوان یک امر مهم مورد توجه این نهاد بوده و در این راستا حمایت‌های ویژه‌ای از مددجویان می‌شود.

مدیر کمیته امداد شوط  ارائه مشاوره‌های فردی، تخصصی و گروهی به مددجویان در شرف ازدواج با هدف پایداری زندگی مشترک زوجین از دیگر مباحث مورد پیگیری این نهاد عنوان کرد و گفت: در طول 10 ماهه سالجاری به تعداد 123 نفر مددجو با اعتبار 220 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه به مددجویان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته 160 درصد رشد داشته است.

تردد بیش از 300 هزار نفر مسافر به کشور از طریق گمرک رازی

مدیر گمرک رازی از تردد بیش از 300 هزار نفر مسافر به کشور از طریق گمرک رازی طی 10 ماه امسال خبر داد.

ایرج قاسم‌خانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:‌ طی 10 ماه امسال آمار ورود و خروج مسافر از طریق گمرک رازی به کشور قابل توجه بوده  است.

وی در همین راستا از ورود بیش از 157 هزار نفر از این طریق به کشور خبر داد و افزود: بیش از 115 هزارنفر از این تعداد ایرانی و بیش از 42 هزار نفر خارجی بوده‌اند.

قاسم‌خانی تصریح کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته بیش از 164  هزار نفر از طریق گمرک رازی به کشور وارد شده بودند که بیش از 127  هزار نفر از آنها ایرانی و بیش از 37 هزار نفر خارجی بوده‌اند.

وی به آمار خروج مسافر از طریق گمرک رازی نیز اشاره کرد و افزود:‌ طی ده ماه امسال بیش از 149 هزار نفر از طریق گمرک رازی از کشور خارج شده‌اند که این تعداد شامل بیش از 117 هزار نفر مسافر ایرانی و بیش از 31 هزار نفر مسافر خارجی بوده است.

مدیر گمرک رازی در مورد تعداد مسافران خارج شده از کشور از این طریق طی مدت مشابه سال گذشته گفت: طی 10 ماه سال گذشته بیش از 154 هزار نفر از طریق گمرک رازی از کشور خارج شده بودند که این تعداد شامل 127 هزار نفر مسافر ایرانی و 27 هزار نفر مسافر خارجی بوده است.

مدیر گمرک رازی با اشاره به این آمارها گفت: مقایسه آمار ورود و خروج مسافر از طریق مرز رازی طی 10 ماه امسال با مدت مشابه سال گذشته، حاکی از کاهش 4 درصدی  ورود و خروج مسافر به کشور از طریق این گمرک است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا