Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1664 ۱۳۹۴/۱۱/۱۸   

اخبار کوتاه شهرستان ها

پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم در ارومیه تشییع شد

پیکر پاک و مطهر اسماعیل شجاعی و مصطفی قاسم پور دو شهید مدافع حرم ظهر روز یکشنبه با حضور مردم و مسئولان در ارومیه تشییع شد.

در آیین تشییع شهیدان دو شهید مدافع حرم، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان دستگاه های اجرایی، خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور ارومیه حضور داشتند.

آیین تشییع پیکر مطهر این دو شهید مدافع حرم از میدان انقلاب ارومیه شروع شده و تا میدان امام حسین (ع) ادامه یافت.

مراسم ترحیم شهید مصطفی قاسم پور مدافع حرم از ساعت 15 تا 17 امروز در مسجد روستای چنقرالوی پل از توابع شهرستان ارومیه برگزار می شود.

شهید مصطفی قاسم پور نیز که اهل روستای علی کندی ارومیه است، در قالب نیروهای مدافع حرم از ماهها پیش در جبهه های مبارزه با داعش در سوریه حضور داشت و سه روز پیش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید اسماعیل شجاعی نیز که اهل روستای نوبار شهرستان بوکان است، اولین شهید مدافع حرم اهل سنت از آذربایجان غربی است که پیکر این شهید بزرگوار پس از تشییع در ارومیه به شهرستان بوکان انتقال داده شده و بعد از ظهر امروز از مقابل ورزشگاه وحدت بوکان تشییع می شود.

ششمین جشنواره فیلم عمار در بوکان آغاز به کار کرد

اکران فیلم در ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار در بوکان و مناطق جنوب استان آذربایجان غربی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر آغاز شد.

مسئول اجرایی جشنواره کشوری عمار در بوکان به ایرنا گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار در بوکان و مناطق کردنشین جنوب استان از هفدهم بهمن ماه با اکران دو فیلم بومی کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

سیدرسول منفرد اظهار کرد: در مدت اکران فیلم های این جشنواره در شهرستان بوکان و دیگر مناطق کردنشین آذربایجان غربی در ایام دهه مبارکه فجر، بیش از 90 فیلم در پایگاه های بسیج و مساجد این شهرستان ها به نمایش در می آید.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نمایش این فیلم ها در مناطق حاشیه ای و محروم این شهرستان ها پخش می شود.

منفرد اضافه کرد: سعی شده است در این جشنواره بیشتر فیلم های بومی و منطقه ای با موضوعات و مشکلات اجتماعی این مناطق به اکران درآید.

وی افزود: شهرستان بوکان به عنوان قرارگاه مرکزی جشنواره فیلم عمار در میان شهرهای کردنشن ایران معرفی شده است.

مسئول اجرایی جشنواره کشوری عمار اظهار امیدواری کرد که در سال های آینده زمینه برگزاری جشنواره سراسری فیلم عمار در شهر بوکان فراهم شود.

رشد 33 درصدی جذب چغندر در کارخانه قند میاندوآب

مدیر عامل شرکت قند میاندوآب گفت: روند جذب چغندر قند در این واحد تولیدی در سالجاری در مقایسه با پارسال 33 درصد افزایش یافته است.

محمدرضا مهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارخانه قند میاندوآب در سال زراعی جاری در مجموع برای کشت حدود پنج هزار هکتار در منطقه جنوب آذربایجان غربی با کشاورزان قرارداد انعقاد کرده است.

وی افزود: این کارخانه در دوره بهره برداری امسال، برای خرید حداکثر 280 تا 300 هزار تن چغندر برنامه ریزی کرده که این ظرفیت بالاتر از سایر کارخانه های قند استان است.

مهدی بیان کرد: کارخانه قند میاندوآب هم اکنون با کسب سهم هشت درصد بازار قند و شکر کشور و تولید سالانه 150 هزار تن محصول، نقش مهمی در تولید قند و شکر مورد نیاز کشور بر عهده دارد.

بگفته وی با پیشرفت های نرم افزاری و سخت افزاری در زمینه تولید بذر در ایران و کشورهای اروپایی و با توجه به مستعد بودن منطقه میاندوآب جهت کشت چغندرقند، خوشبختانه مشخصه های چغندر تولیدی در این منطقه در حد استاندارد اروپا و فراتر از آن است.

مدیرعامل شرکت قند میاندوآب در زمینه انتقال این کارخانه به خارج از شهر اضافه کرد: با توجه به قدمت کارخانه و مشکلات فناوری آن، انتقال این کارخانه به خارج از شهر میسر نبوده و این اقدام مستلزم سرمایه گذاری سنگینی جهت نوسازی تجهیزات است.

مهدی افزود: وضعیت کارخانجات قند در چند سال اخیر همواره با وضعیت اقتصادی کشور ارتباط تنگاتنگی داشته است به طوری که یکی از مشکلات اصلی این کارخانه هم اکنون تامین نقدینگی لازم جهت پرداخت مطالبات چغندرکاران است.

وی گفت: کارخانه قند میاندوآب با توجه به مزیت نزدیکی به مرزهای کشورهای همسایه، از شرایط خوبی برای صادرات شکر برخوردار است ولی به علت پائین بودن قیمت های جهانی شکر در مقایسه با قیمت های تمام شده در داخل کشور عملا صادرات این محصول مزیت چندانی ندارد.

15 تن مواد غذایی و دارویی غیر بهداشتی در خوی امحا شد

فرمانده انتظامی خوی از امحای 15 تن مواد غذایی و دارویی غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسفندیار احمدی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق نظر کارشناسان ارزش این میزان مواد غذایی و دارویی غیرقابل مصرف بیش از چهار میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: این غذاها و داروها تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف بودند که با تلاش ماموران انتظامی و همراهی دیگر نهادهای مسئول کشف و ضبط شده بودند.

وی اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو به ویژه در حوزه دارو که همواره زمینه ساز ضررهای جبران ناپذیر برای مردم است، موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا