اخبار
کد خبر : 1658 ۱۳۹۴/۱۱/۱۸   

رئیس سازمان بازرسی در ارومیه خبر داد: عدم دخالت دستگاه های اجرایی در انتخابات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هیچ تخلفی مبنی بر دخالت دستگاه های اجرایی در مقدمات اجرایی انتخابات به این سازمان گزارش نشده است .

به گزارش نای قلم، ناصر سراج در گفت و گویی در ارومیه اظهار کرد: قانون ارتقای سلامت نظام اداری که نشات گرفته از فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد است، وظیفه سنگینی بر عهده سازمان بازرسی کل کشور نهاده است.

وی افزود: قانون ارتقای سلامت نظام اداری به مدت بیش از سه سال است که تمدید شده است و اگر این قانون اجرا شو، دیگر نیازی به ایجاد سازمان های موازی نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: با اشخاصی که میلیارد ها تومان از تسهیلات بانکی استفاده می کنند و قصد پرداخت معوقات خود را ندارند، به طور جدی برخورد قانونی می شود.

وی که در آیین بهره برداری از ساختمان جدید بازرسی کل آذربایجان غربی سخن می گفت، اضافه کرد: در شرایط حاضر معوقات بانکی در کشور زیاد و در عین حال با شرایط مختلف است.

سراج ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط دریافت کنندگان باهم متفاوت است نباید برای همه این معوقات نسخه واحدی بپیچیم.

وی از تشدید برخورد با بدهکاران نظام بانکی خبر داد و افزود: برخی بدهکاران نظام بانکی از ابتدا قصد بازپرداخت تسهیلات دریافتی را نداشتند که باید با آنها به شدت برخورد کرد.

سراج ادامه داد: برخی از افراد تسهیلات بانکی را برای پس ندادن گرفته اند که باید به شدت با آنها برخورد کنیم.

وی اضافه کرد: این در حالی است که برخی افراد برای رونق تولید و سرمایه گذاری این وام ها را دریافت کرده اند ولی به خاطر شرایط کشور و افزایش یک شبه قیمت دلار، نتوانسته اند تعهدات خود را انجام دهند و به همین دلیل پرداخت اقساط بانکی به تعویق افتاده است که این امر می تواند با کمک مسئولان مرتفع شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: بانک ها نیز می توانند آن دسته از معوقات بانکی را که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور به وجود آمده، استمهال کنند تا شرایط بازپرداخت آنها فراهم شود.

سراج ادامه داد: قانون تشکیل سازمان مبارزه با فساد در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و همزمان با آن در هفته های اخیر، قانون ارتقای سلامت نظام اداری نیز برای 3.5 سال دیگر تمدید شد در حالی که در صورت اجرای مناسب این قانون، نیازی به تشکیل سازمان موازی نیست.

وی اضافه کرد: تاسیس سازمان جدید با این شرایط اقتصادی موجود در کشور، جز هزینه تراشی برای کشور و بیت المال نتیجه ای نخواهد داشت.

وی همچنین با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، توطئه های بی شمار دشمنان علیه این نظام مقدس را برشمرد و اظهار کرد: تهییج اراذل و اوباش از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب برای ساقط کردن آن، تحمیل کردن جنگ هشت ساله، تحرکات نظامی منافقان و ترور بیش از 17 هزار نفر توسط آنها، کودتای نوژه و ماجرای طبس بخشی از این توطئه ها بود که با عنایت خداوند و جانفشانی مردم همه آنها خنثی شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: با وجود همه توطئه ها در حال حاضر ایران اسلامی یکی از امن ترین کشورهای منطقه به شمار می رود و از نظر اقتصادی نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

علی کرمی رئیس منطقه 5 بازرسی کل کشور نیز در این آیین با اشاره به روند رو به رشد مبارزه با فساد در ایران با توجه به آمارهای بین المللی گفت: فساد اداری و اقتصادی مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می کند که از جمله آنها هدر رفت منابع، کاهش احترام به قانون اساسی و ایجاد مشکل برای دولت در راه مبارزه با فقر هستند.

وی استفاده برخی از سودجویان از تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را متذکر شد و افزود: ورود افراد اقتصادی نما برای تبلیغ برخی کاندیداها در آینده برای نامزدها مشکل ایجاد خواهد کرد که کاندیداها باید از هم اکنون از این امر جلوگیری کنند.

جاوید پاشایی مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از روند ساخت ساختمان جدید این اداره کل اظهار کرد: این ساختمان در زمینی به مساحت هزار و 500 متر با صرف اعتباری حدود 37 میلیارد ریال در شش طبقه ساخته شده است.

احداث ساختمان سازمان بازرسی کل آذربایجان غربی از سال 90 آغاز شده بود که پس از چهار سال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا