اخبار
کد خبر : 1653 ۱۳۹۴/۱۱/۱۷   

تدوین برنامه سیپای حوضه آبریز دریاچه ارومیه و تسهیل روند احیا

برنامه سیپای حوضه آبریز دریاچه ارومیه با هدف تسهیل روند احیای دریاچه ارومیه و تالاب های منطقه تدوین می شود.

به گزارش نای قلم، کارگاه مقدماتی تدوین برنامه سیپای حوضه آبریز دریاچه ارومیه با هدف شناسایی جامعه هدف و تهیه نقشه توجیهی مناسب برای آگاه سازی مردم در ارومیه برگزار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این کارگاه که با حضور نمایندگان ارگان های متولی و مربوطه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان برگزار شد، با اشاره به از بین رفتن 64درصد تالاب های  جهان و  بخش بزرگی از تالاب های داخل کشور گفت: در صدد آن هستیم با شناسائی پیامدهای زیست محیطی دریاچه ارومیه و حوضه آبریز آن و ایجاد رویکرد زیست محیطی مناسب – تمرکز زدائی و مشارکت همه جوامع محلی روند احیای دریاچه ارومیه و تالاب های منطقه را تسهیل کنیم.

آراسته افزود: شناسایی گروه های ذی نفع و جامعه هدف اطراف دریاچه ارومیه و تهیه نقشه مناسب برای آگاه سازی و توجیه مردم در راستای این امر از اهداف این کارگاه است.

خانم چالمرز مسئول واحد سیپای کنوانسیون رامسر هم در این کارگاه یک روزه گفت: تالاب ها جذب کننده شوک هایی هستند که به طبیعت وارد می شوند و همچنین تامین کننده منابع غذایی و تصفیه کننده آب و هوا و تاثیر گذار در سبک زندکی و معیشت انسان هاست و باید با تغییر نگرش و رفتار و مدیریت مناسب و استفاده خرمندانه، مانع خشک شدن آنها شویم.

کنوانسیون بین المللی رامسر معاهده ایست که سال 71  برای استفاده بهینه و صحیح از تالاب ها و توسعه همکاری های بین المللی در این زمینه در رامسر امضا شد و هم اکنون 169 کشور عضو هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا