Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1652 ۱۳۹۴/۱۱/۱۷   

ثبت سه اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی كشور

پرونده سه اثر طبیعی استان آذربایجان غربی واجد شرایط ثبت، در جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی سازمان متبوع، در فهرست آثار ملی تشخیص داده شد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفت و گویی اظهار کرد: این آثار طبیعی در شهرستان تکاب واقع شده و شامل کوه زندان برنجه، کوه زندان نبی کندی و چمن شناور هستند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه آثار مذکور از پدیده های نادر طبیعت استان هستند، افزود: امیدواریم پس از ثبت نهایی این آثار با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی بتوانیم سرمایه گذاری  لازم را در زمینه جذب گردشگر بیشتر برای منطقه مهیا سازیم .

وی خاطرنشان کرد که آذربایجان غربی به دلیل دارا بودن توپوگرافی متنوع و گسترده از ساختار طبیعی ویژه ای برخوردار است و اکوسیستم خاصی شامل جنگل ها، مراتع، رودخانه ها، چشمه های طبیعی و ... در آن خودنمایی می کند لذا شناسایی، حفاظت و ثبت این مواریث ارزشمند و طبیعی جزو برنامه های پژوهشی این اداره کل محسوب می شود.

قابل ذکر است که تعداد آثار ثبتی استان آذربایجان غربی از یک هزار و 477 اثر در سال 92 به تعداد یک هزار و 496 اثر تا بهمن ماه سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا