اخبار
کد خبر : 1651 ۱۳۹۴/۱۱/۱۷   

رشد 19.3 درصدی درآمدهای عمومی در سال جاری

مديركل امور اقتصادي و دارائي آذربايجان‌غربي میزان رشد درآمدهای عمومی آذربایجان غربی نسبت به مدت مشابه سال قبل را، 19.3 درصد اعلام کرد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفت و گویی ميزان وصول درآمدهاي استان در 10 ماهه سال جاری را معادل 6،932 ميليارد ريال اعلام کرد كه از اين ميزان، بالغ بر پنج هزار و 697 ميليارد ريال از محل درآمدهاي استاني و یک هزار و 235 ميليارد ريال از محل درآمدهاي ملي است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان با اشاره به اهمیت درآمدهای پاک مالیاتی به عنوان منبع مهم جایگزین برای درآمدهای نفتی در جهت‌گیری‌های دولت، اظهار داشت: میزان وصول درآمدهاي مالياتي در 10ماهه سال جاری با سهم83 درصد از کل درآمدهای عمومی استان، معادل 4726.6 ميليارد ريال است كه از اين رقم، معادل 3129.1 ميليارد ريال از محل درآمد ماليات‌هاي مستقيم و 1597.5ميليارد ريال از محل درآمد ماليات‌هاي غيرمستقيم مي‌باشد.

 وی افزود: ماليات‌هاي مستقيم با 98.6 درصد تحقق وصولی و با رشد 20.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل شامل مالیات بر شرکتها، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت بوده و درآمد ماليات‌هاي غيرمستقيم با 73.2 درصد تحقق وصولی ، از 19.8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردارمی‌باشد که شامل مالیات بر کالا و خدمات، مي‌باشد.

غفارپور گفت: ساير درآمدهاي استاني شامل درآمدهاي حاصل از مالكيت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش كالا، درآمدهاي حاصل از جرائم و خسارات و درآمدهاي متفرقه است که مجموع ميزان وصولي این‌گونه درآمدها معادل 970.1  ميليارد است که با سهم 17 درصدی از درآمدهای استانی و  با 86.1 درصد تحقق از 14.7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به هدف‌گذاری دولت در عدم اتکاء به درآمدهای نفتی اظهار داشت: با به کارگیری بهینه و مطلوب کلیه ظرفیت‌های استان و برنامه‌ریزی کارآمد و ممانعت از بروز بحران در دوران پساتحریم، می‌توان پیش‌بینی کرد که فعالیت‌های اقتصادی و تجاری توسعه یابد.

وی تاکید بر نقش درآمدهای مالیاتی در رونق اقتصادی، گفت: اعمال صحیح سیاست‌های مالیاتی، ابزاری در جهت افزایش تحرک و پویایی و حرکت به سمت توسعه اقتصادی در شرایط کنونی پساتحریم می‌باشد که در این راستا، نقش درآمدهای مالیاتی و اهمیت تحقق صد درصدی درآمدهای مزبور در سایه هم‌دلي و هم‌زباني مردم و مسئولین و با شناسائي نقاط ضعف و قوت روش‌هاي وصول ماليات، مضاعف می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا