اخبار
کد خبر : 1632 ۱۳۹۴/۱۱/۱۵   

ضرورت جذب سرمایه گذاران برای تقویت زیرساخت ها

آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف و داشتن شرایط اقلیمی مناسب و موقعیت جغرافیایی راهبردی می تواند نسبت به جذب سرمایه گذاران برای توسعه زیرساخت های استان اقدام کند اما تاکنون به دلایل مختلفی این امر به طور بایسته و شایسته تحقق نیافته است.

به گزارش نای قلم، اغلب استان ها برای رونق بخشیدن به اوضاع اقتصادی، ایجاد اشتغال و دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار با مشکل کمبود منابع سرمایه گذاری رو به رو هستند اما جبران عقب ماندگی و دستیابی به توسعه پایدار نیازمند سرمایه گذاری برای بهره جویی از مزیت نسبی و توانایی های بالقوه اقتصادی است.

جلب سرمایه و سرمایه گذاری راهی برای تسریع حرکت اقتصاد به سوی توسعه و ایجاد اشتغال است و می تواند به عنوان اهرمی برای شتاب توسعه و رشد اقتصادی به کار گرفته شود. شتاب جریان ورود سرمایه گذاری داخلی و خارجی منافع متقابلی را فراهم می سازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با اشاره به ضرورت توجه توأمان به سرمایه گذار داخلی و خارجی، گفت: با توجه به تعدد و اهمیت واحدهای راکد و پروژه های نیمه تمام استان، سرمایه گذاری باید در راستای تکمیل و فعال سازی این واحدها و پروژه ها انجام گیرد.

جعفرصادق اسکندری افزود: احصاء و شناسایی طرح های سرمایه گذاری قابل ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی توسط اداره طرح و برنامه ریزی این سازمان در حال انجام است.

 وی تأمین اعتبار لازم در این راستا را از مشکلات و تنگناهای پیش روی سازمان متبوع خویش، عنوان کرد.

در ادامه، رئیس دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری با اشاره به فرآیند جذب سرمایه گذاری، پذیرش و راهنمایی سرمایه گذاران را گام اصلی در جذب سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: انجام خدمات سرمایه گذاری از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری، منوط به شفافیت قوانین و مقررات است.

حبیب تربتی به اولویت ارائه شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در راستای اولویت های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و بر لزوم بازنگری اطلاعات و اولویت های مزبور به دلیل چارچوب متفاوت اولویت های اعلام شده در مکاتبات متعدد، تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد نسخه اولیه بسته اولویت ها، مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان با همکاری دستگاه های اجرایی، توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تا پایان سال جاری تهیه و به طیف متقاضیان سرمایه گذاری ارائه شود، همپنین مصوب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فرصت های سرمایه گذاری بخش صنعت، معدن و تجارت استان را در راستای اولویت های آن سازمان، در قالب فرم دوبرگی تهیه و به همراه مطالعات امکان سنجی به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ارائه کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا