اخبار
کد خبر : 16305 ۱۴۰۱/۰۵/۱۵   ۲۱:۳۱:۵۷

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان:
۴ شهرستان آذربایجان غربی قرمز شد

 

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی چهار شهرستان استان به رنگ قرمز کرونایی در آمدند.

به گزارش نای قلم، سیدجلیل موسوی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: علاوه بر دو شهرستان چایپاره و نقده، دو شهرستان دیگر میاندوآب و پلدشت نیز به وضعیت قرمز قرار گرفتند و تعداد شهرستان های قرمز استان به چهار شهرستان رسیده است.

وی ادامه داد: اشنویه، ارومیه و شاهین دژ نارنجی و مابقی شهرها زرد هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۳۴۹ نفر در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۳۹ نفر مثبت بوده و با تشخیص قطعی بستری هستند.

 وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ نفر بستری شدند که تست ۱۵ نفر مثبت بود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر فوتی مثبت در استان گزارش شده است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان مثبت در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۱۲ نفر رسیده، همچنین ۲۸۶ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کردند.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: بر اساس تحلیل آمار هفته اخیر نسبت به یک هفته قبل و دو هفته ماقبل میانگین روند کل بستری‌ها، بستری های روزانه و بستری در آی. سی. یو و میانگین تست های روزانه و فوتی ها چه پی سی آر مثبت چه پی سی آر منفی روند افزایشی داشته است. نسبت تست مثبت ۵۶ درصد بوده است یعنی اینکه ۵۶ درصد افراد علامت دار که تست پی سی آر می دهند تستشان مثبت می‌شود لذا منفی شدن تست به هیچ وجه رد کننده کرونا نیست.

وی ادامه داد: شایع‌ترین علامت در موج هفتم درد و سوزش گلو است که از بین رفتن حس بویایی و چشایی و اختلال این دو حس به علائم کرونا برگشته است.

موسوی خاطرنشان کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد سیر بیماری کرونا صعودی و افزایشی است و هنوز به پیک موج هفتم نرسیده ایم. در سایه کم همتی مسئولین در پرداختن به کرونا و مدیریت آن و کم رغبتی مردم برای واکسیناسیون و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیش بینی می شود شاهده تلفات و خسارات بیشتر در هفته های آتی باشیم.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا