Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 16299 ۱۴۰۱/۰۵/۱۳   ۲۰:۲۵:۲۹

رییس جهاد کشاورزی استان:
طرح جهش تولید در گندم‌زارهای آذربایجان غربی اجرا می‌شود

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح جهش تولید در گندم زارها در سطح 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی در جلسه ستاد کشت پاییزه برای سال زراعی 1402-1401، اظهار کرد: بیش از 225 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان وجود دارد که در مجموع بیش از 80 هزار بهره‌بردار در حوزه تولید گندم در استان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه تقویت و انتقال دانش به مزارع در سال زراعی جدید، ضرورت توسعه بخش کشاورزی است، اضافه کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از راهکارهای مهم برای تأمین امنیت غذایی در کشور است که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و به شدت پیگیری می‌شود.

کرامتی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح جهش تولید دیمزارها و افزایش تولید گندم در راستای تداوم خودکفایی در کشور، افزود: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 695 هزار و 4 20 هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان است که بالای 395 هزار هکتار دیم و مابقی آبی است که تنوع کشت 30 نوع محصول زراعی در استان داریم و در محصولاتی مانند چغندرقند و افتابگردان و کدو آجیلی رتبه اول کشوری و در سایر محصولات زراعی نیز دارای رتبه های برتر در سطح کشور هستیم .

جعفر وحدت افزود: در سال گذشته طرح جهش تولید در گندم زارهای استان در سطح 235 هزار و 800 هکتار ازاراضی کشاورزی و زراعی استان اجرا شد و شاهد اثرات مثبت طرح و استقبال از آن بودیم که این طرح در بین زارعان نیز جایگاه مطلوبی برای اجرا پیدا کرده است‌.

وحدت اظهار کرد: از مجموع چهار میلیون و 200 هزار هکتار از برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها در سال زراعی جدید، سهم آذربایجان غربی در سطح 280 هزار هکتار در نظر گرفته شده است که باید از هم اکنون برنامه ریزی عملیاتی جهت تحقق این مهم انجام شود.

وی استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف مهم اجرای این طرح است.

در ادامه این جلسه گزارش فرایند انتخاب تولید کنندگان برتر سال 1400، توسط مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی و مدیران  جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ارائه شد .

تقدیر از تلاشگران نمونه استان در تحقق اجرای طرح جهش تولید از دیگر برنامه های این جلسه بود که مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های بوکان، تکاب و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در شهرستان بوکان از طرف رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل شدند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا