Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 16298 ۱۴۰۱/۰۵/۱۳   ۲۰:۲۴:۴۹

در شبانه‌روز گذشته؛
۷ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی جان باختند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از فوت هفت بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۹ بیمار در استان فوت شدند که پی. سی. آر هفت بیمار مثبت و دو بیمار دیگر منفی بود.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و ۹۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند که از این تعداد تست ۱۲ بیمار مثبت بود.

ولی زاده گفت: در حال حاضر ۳۵۳ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بستری بوده که تست ۱۵۳ نفر از آنان مثبت است و از این تعداد ۲۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته تعداد یکهزار و ۸۶۷ دز واکسن در استان تزریق شده که تعداد واکسن‌های تزریق شده تاکنون به شش میلیون و ۱۶۳ هزار دُز رسیده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه روند ابتلاء، بستری و آمار فوتی‌ها در استان صعودی است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل پروسه واکسیناسیون همچنان ضروری است و شهروندان باید از هرگونه اجتماعات پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه محدودیتی در تزریق واکسن‌های مربوط به کرونا در استان وجود ندارد، ادامه داد: محدودیتی در تزریق واکسن‌های مربوط به کرونا به استثنای آسترازنکا در این استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا در کنار پایگاه‌های واکسیناسیون و مراکز خدمات جامع سلامت، فعالیت تیم‌های سیار واکسیناسیون نبود محدودیت در تزریق واکسن کرونا نیز افزایش یابد.

ولی زاده با بیان اینکه متأسفانه استقبال از واکسیناسیون پایین بوده و عادی‌انگاری و چالش افراد ضد واکسن باعث کاهش استقبال از این امر شده است، اظهار کرد: مردم مطمئن باشند که افزایش واکسیناسیون به منظور رساندن به ضریب اطمینان ایمنی‌زایی در جامعه الزامی است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا