اخبار
کد خبر : 16296 ۱۴۰۱/۰۵/۱۳   ۲۰:۲۳:۳۰

در نشست هم‌اندیشی عنوان شد؛
مشروط بودن معافیت‌های مالیاتی و بروز چالش‌هایی برای فعالان اقتصادی

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مشروط بودن معافیت‌های مالیاتی موجب بروز چالش‌هایی برای فعالان اقتصادی و البته تعریف مکانیسم‌های اعمال صحیح قانون می‌شود که لازم است قوانین موضوعه در این ارتباط از شفافیت و جامعیت کافی برخوردار شود .

به گزارش نای قلم، جعفر پورمختار در نشست هم‌اندیشی که به منظور رفع چالش‌های مالیاتی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو و اعمال صحیح معافیت های قانونی مناطق آزاد برگزار شد، از رویکرد حمایتی سازمان امور مالیاتی نسبت به فعالان اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان خبر داد و اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی بر رعایت دقیق الزامات قانونی توسعه مناطق آزاد تاکید دارد.

 وی به تفاهم‌نامه منعقده بین دبیرخانه مناطق آزاد و ويژه اقتصادی با سازمان امور مالیاتی در اواسط سال 96 نیز اشاره کرد و افزود: می‌توان با استناد به این تفاهم‌نامه و تجمیع بخشنامه‌ها و قوانین الحاقی و.. بهترین تصمیم را به صورت قانونی به نفع فعالان اقتصادی اتخاذ کرد.

مدیرکل امورمالیاتی استان افزود: مشکلات مالیاتی تک تک فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو را با حضور کارشناسان سازمان، مدیران صنایع و تولیدکنندگان مورد بررسی مجدد قرار خواهیم داد و امیدوارم با اطلاع‌رسانی صحیح و آموزش تمام فعالان اقتصادی شاهد حداقل چالش ها در حوزه مالیاتی باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این نشست گفت: سازمان امور مالیاتی در اعمال معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد نگاه حمایتی و تسهیلگرانه به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در منطقه آزاد داشته باشد.

محمدرضا عبدالرحیمی ‌افزود: معافیت‌های مالیاتی و عوارض گمرکی مهمترین مزیت‌های مناطق آزاد است که هر خدشه‌ای به آنها در تعارض صریح با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه حوزه عمل مناطق آزاد قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه بی‌ثباتی در قوانین و مقررات در مناطق آزاد تهدیدی جدی برای توسعه سرمایه گذاری‌ها در مناطق آزاد محسوب می شود، اظهار امیدواری کرد به زودی اصلاحات لازم در برخی مواد قانون ارزش افزوده که موجبات چالش‌های جدی در برابر تولیدکنندگان مناطق شده است صورت پذیرد.

در این نشست که اعضای کارگروه مالیاتی منطقه آزاد نیز حضور داشتند، موضوع اعمال مالیات ناشی از عدم اظهار دقیق درآمدهای برخی از فعالان اقتصادی منطقه تحت عنوان کتمان بخشی از درآمدها مطرح و ضمن بررسی الزامات قانونی برای برخورداری از معافیت مالیاتی قانونی در مناطق مقرر شد با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی موجود و رویکرد مثبت مدیرکل امورمالیاتی استان بازنگری در تمام مصادیق کتمان در اظهار درآمدهای فعالان اقتصادی صورت پذیرد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا