Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 16272 ۱۴۰۱/۰۵/۱۰   ۲۰:۲۷:۵۰

در گفتگویی عنوان شد؛
برندسازی نیاز اصلی فرش دستباف آذربایجان غربی

 

برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌شود، بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد.

فرش دستباف استان آذربایجان غربی با قدمت بیش از هزار سال و ثبت جهانی شدن 2 نقشه ماهی خوی و فرش افشار آهنین تکاب هنوز در بازارهای مختلف به نام استان های دیگر خرید و فروش می شود که این به نوبت خود موجب دلسردی فعالان این هنر صنعت قدیمی در استان می شود.

برای ایجاد ثبات در توسعه فرش دستباف در استان باید این هنر صنعت به نام استان برندسازی شود و نشان تجاری به نام فرش استان تهیه و ثبت شود و برای شناسایی محصولات بافندگان آذربایجان غربی در بازارهای داخلی و خارجی تمام بافندگان از این نشان تجاری در محصولات خود استفاده کنند با این اقدام ارزش های مادی و معنوی آن به استان بازخواهد گشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی می‌گوید: فرش دستباف یکی از فعالیت های اشتغالزا با سرمایه و هزینه کرد پایین نسبت به مشاغل و صنایع دیگر است و می تواند برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال به ویژه برای جوانان و بانوان خانه دار بهترین موقعیت شغلی باشد.

محمد دهقان می افزاید: در حال حاضر بیش از 72 هزار نفر در استان مشغول به فعالیت در حوزه فرش دستباف هستند که سالانه 290 هزار مترمربع فرش دستباف در طرح ها و نقشه های مختلف توسط بافندگان استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی تصریح می‌کند: در راستای حمایت از بافندگان و فعالان فرش دستباف در استان علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره در زمینه بیمه بافندگان اقدامات خوبی صورت گرفته است در حال حاضر12 هزار و 677 نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و 9 هزار و 20 نفر نیز تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی روستایی قرار دارند.

رییس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی نیز در خصوص برندسازی فرش دستباف استان اظهار می‌دارد: در تلاش هستیم برند و نشان تجاری مخصوص فرش دستباف استان را به ثبت برسانیم تا با برند سازی فرش استان تولیدات استان با این برند در بازارهای داخلی و خارجی عرضه گردد و در این خصوص اقدامات اولیه آغاز شده است.

جواد وقاری در خصوص صادرات فرش دستباف استان عنوان می‌کند: در حال حاضر صادرات فرش دستباف استان از سایر استان ها انجام می شود که یکی از مشکلات صادرات فرش دستباف استان نبود رایزن تخصصی فرش دستباف در کشورهای هدف بخصوص کشورهای همسایه می باشد و نبود پروازهای مستقیم خارجی از فرودگاه های استان از دیگر مشکلات حوزه صادرات فرش است.

وی به پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی بخصوص فرش دستباف در استان اشاره می‌کند و می‌گوید: برای مشاغل مستقل 40 تا 60 میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان که برای پنج نفر زمینه اشتغال را فراهم کنند تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود چهار درصدی در حال پرداخت است.

رییس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت استان اضافه می‌کند: متولیان مشاغل خانگی و قالیبافان میتوانند برای استفاده از این تسهیلات در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام و از این تسهیلات استفاده کنند.

وقاری به اجرای طرح بیمه تکمیلی بافندگان فرش دستباف استان اشاره می‌کند و می‌افزاید: در راستای حمایت از قالیبافان استان اکثریت بافندگان با کمترین هزینه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند که در تلاش هستیم این رویه در سال های آینده نیز اجرایی شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا