اخبار
کد خبر : 16235 ۱۴۰۱/۰۵/۰۴   ۲۱:۰۷:۴۰

سخنگوی شورای شهر:
۲۰۰ ساختمان ناایمن در ارومیه وجود دارد

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نزدیک به ۲۰۰ ساخت‌وساز، اماکن و املاک ناایمن و خطرآفرین در سطح مناطق پنج گانه شهر ارومیه وجود دارد.

به گزارش نای قلم، توماج وحیدافشار در گفتگویی اظهار کرد: این آمار با توجه به گزارش مناطق پنج گانه، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی که نشئت گرفته از گزارش مهندسان ناظر ساختمان‌ها و گزارش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، تهیه و تنظیم شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: از این آمار، تعداد ۱۸ مورد در منطقه یک، ۳۰ مورد در منطقه دو، ۴۰ مورد در منطقه سه، ۴۳ مورد در منطقه چهار و دو مورد در منطقه پنج قرار دارند و سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی هر کدام به تعداد ۵۷ و سه مورد ساخت و ساز و اماکن ناایمن و پرخطر را گزارش کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود این تعداد ساختمان و اماکن و خطرآفرینی برای شهروندان، باید با ورود مراجع قضائی و نهادهای مرتبط تذکرات لازم به مالکان جهت ایمن‌سازی داده شود.

وحیدافشار با بیان اینکه شهرداری متولی امر ساخت و ساز شهری است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به ۴۰ درصد از سطح شهر ارومیه را املاک و اراضی قولنامه‌ای تشکیل می‌دهد و ساخت و سازهای غیرمجاز ناایمن و پرخطر نیز بیشتر در این بخش از شهر اتفاق می‌افتد، باید به فکر راهکاری جدی بوده و از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز به طور جدی جلوگیری شود، همچنین ساختمان‌های فعلی ناایمن نیز طبق قانون تعیین تکلیف شود.َ

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا