اخبار
کد خبر : 16225 ۱۴۰۱/۰۵/۰۳   ۲۱:۲۲:۴۷

آغاز موج هفتم کرونا؛
افزایش هفت برابری مبتلایان سرپایی کرونا در آذربایجان‌غربی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش سرپایی تعداد مراجعه‌کنندگان شش تا هفت برابر و بیماران بستری حدود چهار برابر نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافته است.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: دو شهرستان خوی و چایپاره نارنجی، پنج شهرستان جنوبی استان زرد و 10 شهرستان دیگر آبی هستند.

وی افزود: سویه غالب کرونای فعلی اُمیکرون BA5 و BA4 است که از نظر انتشار بسیار قوی‌تر از سویه قبلی است و یک نفر تا 18 نفر را می‌تواند مبتلا کند.

*اقناع‌سازی مردم برای واکسیناسیون ضروریست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: در ماه‌های اخیرعلیرغم وجود تمام واکسن‌ها در سبد واکسیناسیون کشور به علت کاهش سطح ابتلا به بیماری در جامعه با وجود تاکید بر ادامه واکسیناسیون، مردم علاقه ای به دریافت واکسن نداشتند.

احسان ریخته‌گر افزود: نقش واکسیناسیون در کنترل کرونا بسیار مهم بوده و اقناع‌سازی جامعه برای انجام آن ضروری است .

وی تصریح کرد: طبق آخرین پروتکل موجود تمام گروه‌های سنی دز پایه یعنی اول و دوم  واکسن خود را باید دریافت کنند و افراد بالای 18 سال و افراد با بیماری خاص از هر گروه سنی به شرط سپری شدن شش ماه از دریافت آخرین دز باید برای دریافت دز یادآور مراجعه کنند.

ریخته‌گر اظهار کرد: تمام مراکز بهداشتی شهری و روستایی و خانه های بهداشت در ساعات اداری برای انجام واکسیناسیبون فعال هستند و در هر شهر یک مرکز در شیفت عصر آماده تزریق واکسن هست.

وی افزود: در ارومیه سه مرکز شامل کلینیک تدبیر و درمانگاه شهدا در خیابان باباساعی و خیابان حضرت پور در شیفت عصر هم دایر هستند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا