اخبار
کد خبر : 16219 ۱۴۰۱/۰۵/۰۳   ۱۱:۲۵:۵۳

معاون وزیر بهداشت در تکاب خبر داد؛
کمک نقدی ۲۲۳ هزار میلیارد ریالی به مراکز درمانی

 

معاون امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۲۳هزار میلیارد ریال کمک نقدی مقام معظم رهبری به دولت طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی، درمانی و دارویی سراسر کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش نای قلم، سعید کریمی در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی با بیان اینکه این کمک نقدی به عنوان قرض در اختیار دولت سیزدهم قرار گرفته است، افزود: از این میزان اعتبار هفته گذشته ۶۰ هزار میلیارد ریال به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شد و ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای بهبود وضعیت بهداشتی مناطق مختلف پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار کمک بزرگی برای تامین نقدینگی بیمارستان ها، پرداخت کارانه های عقب افتاده کادر درمان و بدهی های دارویی محسوب می شود، اظهارکرد: همچنین طی ۲ هفته آینده نیز ۸۰ هزار میلیارد ریال جهت اصلاح و تامین نقدینگی مراکز دارویی کشور پرداخت خواهدشد که در کنار اجرای طرح دارویار موجب رفع مشکلات مربوط به تولید و توزیع دارو می‌شود.

معاون امور درمان وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده بدهی های یک ساله مربوط به هزینه های مقیمی ماندگاری پزشکان در شهرهای مختلف پرداخت شد، ادامه داد: پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به مراکز بهداشتی، درمانی، دارویی و بیمارستان های کشور اتفاق بی نظیری در تاریخ وزارت بهداشت و درمان است که در دولت سیزدهم رخ داد.

کریمی اضافه کرد: برای پوشش کامل پزشکان در سراسر کشور سالانه به سه هزار و ۵۰۰ پزشک متخصص نیاز داریم در حالی که سال گذشته ۲هزار و ۲۰۰ پزشک از دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند که برای هر دانشگاه ۳۰ تا ۳۵ پزشک تخصیص می‌یابد.

وی گفت: آذربایجان غربی استان پهناوری با فاصله زیاد شهرها از یکدیگر است اما با وجود کمبود پزشک، سال گذشته ۶۱ پزشک متخصص به این استان اعزام شد که ۲ برابر میانگین کشوری است.

معاون امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مشکلات بخش سلامت تکاب نیز یادآورشد: بیمارستان جدید تکاب ساختمان خوبی دارد که سال گذشته راه اندازی شد اما دارای مشکلات و نواقصی در فضاهای تخصصی و تجهیزات است که سعی می کنیم با تلاش و همراهی فرماندار، نماینده مجلس و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی این مشکلات را رفع کنیم.

کریمی افزود: تامین و ماندگاری پزشکان متخصص مورد نیاز تکاب از جمله رادیولوژیست و چشم پزشک، تقویت تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان این شهرستان را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: افزایش سطح خدمات بهداشت و درمان در شهرهای محروم از جمله تکاب طبق شعار وزارت بهداشت و درمان مبنی بر عدالت و تعالی نظام سلامت در دستور کار است و برهمین اساس سعی می کنیم فاصله شهرهای محروم با شهرهای برخوردار از خدمات سلامت کاهش پیدا کند تا مردم بتوانند از عدالت در بهداشت و درمان بهره مند شوند.

فرماندار تکاب و نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مشکلات، کمبود های بهداشتی و درمانی تکاب و نیازهای مربوط به نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان و روستاهای آن را بیان کردند.

معاون امور درمان وزارت بهداشت و درمان از بخش‌های مختلف بیمارستان مهر امام علی(ع) تکاب از جمله مرکز اورژانس، آزمایشگاه‌های تخصصی و ساختمان سی تی اسکن این بیمارستان بازدید کرد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور به شمار می‌رود.

خبرنگار: محمدعلی خالق نژاد

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا