اخبار
کد خبر : 16218 ۱۴۰۱/۰۵/۰۳   ۱۱:۱۷:۱۴

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس:
عدالت بهداشتی و درمانی در تکاب و شاهیندژ رعایت نشده است

 

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت بهداشتی و درمانی در زمینه پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی در شهرهای تکاب و شاهیندژ رعایت نشده است.

به گزارش نای قلم، حسن همتی در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان تکاب با معاون وزیر بهداشت و درمان به تکاب اظهار کرد: تکاب برای تحول بهداشتی و درمانی نیازمند کار جهادی است و نگاه و کمک ویژه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان را می طلبد.

وی افزود: اکنون برای تحول اساسی در بهداشت و درمان تکاب فرماندار جهادی و مردمی و مدیران تلاشگر پای کار هستند و باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل شود که طبق فرمایشات رهبری بیماران بجز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

همتی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان تکاب دچار مشکل نبود پزشکان متخصص و کمبود تجهیزات پزشکی است.

وی با تاکید به رعایت عدالت و انصاف در تقسیم امکانات بهداشتی و درمانی مطالبی بیان کرد و گفت: باید عدالت در تقسیم امکانات بهداشتی از جمله کادر درمانی متخصص و تجهیزات پزشکی برقرار شود اما در گذشته قدم های لازم برداشته نشده است.

همتی درخصوص تجهیزات بهداشتی، درمانی تکاب نیز گفت: امکانات درمانی که اکنون در تکاب استفاده می شود قدیمی است و حتی درمانگاه های خصوصی و نیمه خصوصی در این شهر وجود ندارد و تکاب در زمینه کادر متخصص و تجهیزات درمانی در حد معقول بی بهره است.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد: با کمک وزارت بهداشت و تلاش های فرماندار جهادی و مدیران شبکه بهداشت و درمان گام هایی برای جذب و ماندگاری پزشکان متخصص در تکاب برداشته شود.

همتی درخصوص شهر تخت سلیمان نیز از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست کرد برای راه اندازی مرکز درمانی در تخت سلیمان نیز برنامه ریزی کنند.

نماینده مجلس درپایان سخنانش به محرومیت تکاب اشاره کرد و گفت: تکاب یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور است و بدلیل کمبود امکانات بهداشتی و درمانی بیماران با تحمل مشکلات فراوان و هزینه های زیاد به سایر شهرها اعزام می شوند.

خبرنگار: محمدعلی خالق نژاد

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا