اخبار
کد خبر : 16217 ۱۴۰۱/۰۵/۰۳   ۱۱:۱۶:۲۳

در سفر معاون وزیر بهداشت و درمان عنوان شد؛
تامین پزشکان متخصص از نیازهای اساسی تکاب است

 

فرماندار تکاب گفت: تامین پزشکان متخصص از جمله جراح، داخلی، چشم پزشک، اورولوژیست و رادیولوژیست و ارتوپدی، افزایش تجهیزات و امکانات درمانی و توسعه و تجهیز بیمارستان مهر امام علی(ع) از نیازهای اساسی مردم این شهرستان است.

به گزارش نای قلم، اسماعیل حیدری آزاد در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی تکاب که باحضور معاون درمان وزیر بهداشت و درمان و نماینده مجلس برگزارشد، با بیان اینکه پزشکان ضریب k و کادر درمان مورد نیاز مناطق محروم باید در تکاب حضور یابند افزود: اکنون به دلیل کمبود امکانات درمانی و نبود پزشکان متخصص در تکاب بسیاری از شهروندان برای انجام امور پزشکی خود به شهرهای همجوار و مراکز استان ها مراجعه می کنند که همین امر موجب شده تا هزینه های گزاف  حمل و نقل و مشکلات فراوان به بیماران و خانواده های آنان تحمیل شود.

وی با اشاره به اینکه تا چند ماه گذشته از پنج تخصص مورد نیاز بیمارستان تنها ۲ پزشک در تکاب حضور داشت که با پیگیری های فراوان بخشی از این پزشکان را برای شهرستان جذب کردیم، افزود: تکاب علیرغم قرارگرفتن در مسیر ارتباطی چهار استان و بهره مندی از مواهب الهی از جمله معادن غنی و جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی و گردشگری از درآمدهای ضعیف و محرومیت رنج می برد که بر حوزه سلامت نیز تاثیر گذاشته از این رو رفع مشکلات و کمبودهای درمانی نیازمند اعتبارات و نگاه ویژه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است.

فرماندار تکاب ادامه داد: با هماهنگی هایی که انجام شده توافق کردیم با توجه به تعداد زیاد معادن فعال منطقه و نیروی کارگری، درمانگاه تخصصی طب کار در تکاب احداث و وزارت بهداشت نسبت به صدور مجوز تاسیس و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن اقدام و مساعدت کند.

حیدری آزاد اضافه کرد: بخش دیالیز در بیمارستان جدید تکاب جانمایی نشده و اکنون بیماران با مشکلات فراوانی مواجه هستند و براین اساس و به دلیل تعداد زباد بیماران این بخش لازم است جهت دسترسی آسان به خدمات درمانی ساختمان دیالیز در بیمارستان جدید احداث و دستگاه های همودیالیز نیز افزایش یابد.

وی بیان کرد: کمبود امکانات در آزمایشگاه های تخصصی، داروخانه، مرکز زباله سوز، پانسیون پزشکان متخصص، مرکز چشم پزشکی و ایمن سازی بخش های مختلف از مهمترین مشکلات بیمارستان مهر امام علی (ع) تکاب به شمار می رود.

فرماندار تکاب افزود: تامین اعتبار برای تکمیل و راه اندازی مراکز خدمات جامع سلامت در روستاهای آلوچلو و قره بلاغ، پایگاه سلامت شهری و روستایی و احداث و تجهیز خانه های بهداشت روستایی از نیازهای دیگر بخش درمان تکاب است که به طور جدی تخصیص آنها را از وزارت بهداشت و درمان خواستار  پیگیری می کنیم.

حیدری آزاد یادآورشد: تکاب به دلیل دوری از تهران و مرکز استان و فاصله زیاد با مراکز سایر استان ها و همچنین جاده های نامناسب و طبیعت کوهستانی در فصل گرم سال در تردد های بین شهری با مشکل مواجه است و این مشکلات در فصل سرد سال چند برابر می شود که کمبود و نبود امکانات درمانی مستقر شهرستان در این شرایط مردم را رنج می دهد.

 محمدعلی خالق نژاد

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا