اخبار
کد خبر : 16212 ۱۴۰۱/۰۵/۰۲   ۱۸:۵۵:۴۰

در سال جاری؛
تشکیل قرارگاه کرامت در آذربایجان‌غربی/42 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرد

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی از تشکیل قرارگاه کرامت با هدف تحول در ساختار بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.

به گزارش نای قلم، سیروس محمودیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شده طرح قرارگاه کرامت 42 هزار نفر از روستاییان و عشایر این استان را تحت پوشش قرار دهد تا افرادی که از بیمه اجتماعی بی‌بهره هستند از این طرح استفاده کنند.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، صندوقی دولتی است که با مشارکت مردم و دولت تشکیل شده تا در عاقبت بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

محمودیان اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ظرفیتی برای حل چالش اجتماعی در حوزه بیمه به شمار می رود و در این استان می توان از آن برای توسعه پوشش بیمه‌ای به خوبی استفاده کرد.

وی با تاکید بر شناسایی روستاییان و عشایر فاقد بیمه و زیر پوشش بردن این افراد افزود: جامعه هدف این صندوق متنوع بوده و علاوه بر کشاورزان، روستاییان و عشایر، معلمان قرآنی، رانندگان، فعالان حوزه صنایع دستی، اصحاب رسانه، ورزشکاران، مربیان، قالی بافان، مشاغل ۳۲۰ گانه مرتبط با کشاورزی، کارگران فصلی و ساختمانی و زنان سرپرست خانوار را نیز دربرمی گیرد تا آن ها نیز بتوانند از مزایای خدمات بازنشستگی و فوت و از کارافتادگی صندوق بیمه اجتماعی استفاده کنند.

محمودیان با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اظهار کرد: اقشار آسیب‌پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان یکی از اهداف دولت را زیرپوشش بردن اقشار فاقد بیمه به ویژه چهار دهک پایین جامعه عنوان کرد و یادآور شد: هر فرد می‌تواند با مراجعه به 95 دفتر کارگزاری این بیمه در سطح استان به صورت سالانه خود را بیمه کند.

وی تصریح کرد: مردم از خدمات این بیمه اطمینان داشته باشند و عضو بیمه روستایی شوند، این بیمه منفعت مادی برای دولت ندارد و ۷۰ درصد از آن را یارانه پرداخت می‌کند و خدمات رفاهی برای اقشار کم درآمد ایجاد می‌کند.

به گفته محمودیان، در حال حاضر پنج هزار و 415 نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر عشایر و روستایی در سطح استان وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه ضریب پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان باید ارتقا یابد، اظهار کرد: در حال حاضر 140 هزار نفر عضو صندوق هستند.

محمودیان متذکر شد: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته به علت عدم فرهنگ‌سازی مناسب توسط کارگزاران، اطلاع‌رسانی ناقص بیمه‌های بازرگانی و تجاری، موانع اقتصادی بیمه حدود ۲٠ هزار نفر در استان منقطع شده است.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، از طرف صندوق به یک هزار و 726 نفر مستمری بازنشستگی و به ۳۵۱ نفر مستمری ازکارافتادگی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق کم‌برخوردار به ویژه مرزی این استان رغبت کمی به بیمه اجتماعی وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم فرهنگ بیمه را در این مناطق ترویج کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌ غربی با اشاره به موضوع جوان‌سازی جمعیت گفت: از آبان سال گذشته خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم به بعد می‌شوند می‌توانند بدون پرداخت بیمه به صورت رایگان عضو صندوق بیمه شوند.

محمودیان، اضافه کرد: مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی، مستمری به بازماندگان، انتقال سوابق به سایر صندوق‌های بیمه ای، ۴ خدمتی است که این صندوق بیمه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌کند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۴ با هدف اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی در پوشش اقشار جامانده از بیمه اجتماعی تشکیل شد.
شرایط سنی افراد برای پوشش بیمه در این۰ صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و ۱۳ گروه از جمله روستاییان، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، اعضای نظام مهندسی کشاورزی، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، فعالان هنرهای دستی، اعضای دامپزشکی و قالیبافان مشمول این طرح قرار دارند.

امسال سهم‌ پرداخت بیمه اجتماعی در این صندوق برای هر فرد زیر پوشش از سقف ماهانه ۵۰۰ هزار ریال آغاز شد و تا یک میلیون و ۳۳۰ هزار ریال ادامه دارد.

مطابق گزارش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، حدود 98 کارگزار با این صندوق در استان برای پوشش بیمه افراد همکاری دارد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا