اخبار
کد خبر : 1621 ۱۳۹۴/۱۱/۱۳   

نشست های خبری در محل خانه مطبوعات برگزار می شود

خانه مطبوعات آذربایجان غربی سال 75 با موجی از امیدها و ناامیدی ها آغاز به کار کرد، امیدهایی از جنس رفع مشکلات صنفی و مهندسی فضای رسانه ای و ابراز ناامیدی از اینکه آیا اهالی خبر شاهد تشکلی منسجم و همه گیر خواهند بود؟

به گزارش نای قلم، نمی توان منکر این بود که خانه مطبوعات در دوره های گذشته نتوانسته به دلیل التهابات خودخواسته در انسجام اصحاب رسانه موفق باشد اما فعالان عرصه خبر فارغ از برخی اختلاف نظرات و بدرفتاری‌ها در هر دوره چشم به نتایج حاصله از فعالیت‌های این نهاد دوخته‌اند.

در این بین ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که انگیزه‌ و رفتارهاست که افق دید و زمان دسترسی به اهداف را تعیین می کند و از آنجائیکه ایرادها نمی تواند جلوه روشن‌تری از موفقیت‌ها داشته باشد، اگر زمانی که طی سال های دور برای حل اختلافات صرف شده، مصروف همدلی و پیشرفت امور می شد، جامعه خبری می توانست در کوتاه مدت به نتیجه‌ بهتری دست یابد.

علی رغم مشکلاتی که وجود داشته اما می توان از تاثیر و تاثر مثبت این خانه در این دوره از فعالیت خود یاد کرد و با علم به موثر بودن "خانه های مطبوعات" کارکردهای مثبت آنرا نیز در استان برشمرد.

بهره برداری از ساختمان خانه مطبوعات استان یکی از کارکردهای مثبتی است که می توان به آن اشاره کرد؛ آرزوی دیرینه ای که بالاخره بعد از سالیان سال تحقق پیدا کرد.

ساختمان خانه مطبوعات، اردیبهشت ماه سال جاری بود که با حضور معاون  مطبوعات و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد.

اين ساختمان در زميني به مساحت يك هزار و 100متر مربع و با اعتبار هفت ميليارد و 500 ميليون ريال ساخته شده و شامل سالن آمفي تئاتر، كارگاه ها و كلاس هاي آموزشي و نيز مجموعه اداري است؛ ساختمانی که قرار است، محل برگزاری نشست های خبری باشد.

مدير خانه مطبوعات آذربايجان غربي در گفت و گوی اختصاصی می گوید: این شهرستان به لحاظ رسانه و مطبوعات دارای پیشینه‌ای غنی و طولانی‌مدت است و خانه دار شدن خبرنگاران به‌ نوعی حق اصحاب رسانه این شهرستان بود.

يداله قرباني، با بیان اینکه خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است و رسالت دارد از اصحاب رسانه حمایت کند، اظهار می دارد: با تجهیز کامل ساختمان خانه مطبوعات اعم از امکانات سخت افزاری برای ارسال خبر و راه اندازی اینترنت و به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر با روابط عمومی دستگاه های اجرایی، نشست های خبری در محل ساختمان خانه مطبوعات برگزار می شود.

وی تصریح می کند: برگزاری نشست های خبری از وظایف ذاتی هر روابط عمومی به شمار می آید، بدیهی است هر روابط عمومی برای برگزاری هر چه بهتر نشست خبری سازمانش، نهایت تلاش خود را به کار می بندد اما گاهی عدم برنامه ریزی درست و برگزاری نشست خبری چند سازمان یا اداره کل در یک روز باعث می شود تلاش های انجام شده نتیجه بخش نبوده و شاهد انتشار اخبار بی کیفیت باشیم که این مشکل با تمرکز برگزاری نشست های خبری در محل خانه مطبوعات رفع می شود.

مديرخانه مطبوعات استان با بیان اینکه یک دست صدا ندارد خواستار همدلی و همکاری دستگاه های اجرایی و اعضا با خانه شد و از آنان خواست تا پیشنهادات و کمک های خود را از خانه دریغ نکنند.

او همچنین امیدواری می کند با مشارکت و همفکری اصحاب رسانه شکلی متفاوت و نو در عرصه رسانه در این خانه رخ دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا